Duktiga Selene!

Idag blev det en skidtur med hund. Det var Lasse med Nala, Marika med Nanok, Boel med
Nijak och jag med Selene.
Åkte med skateskidorna och det gick riktigt bra. Ramlade några gånger då man fastnade i
lössnön. Vi åkte lite olika snabbt & långt. Marika & Boel vände efter 5 km så de åkte alltså
1 mil t/r. Jag & Selene vände efter 6 km alltså 12 km t/r och Lasse & Nala åkte 7 km alltså
14 km t/r. Jag är så supernöjd med Selene!! Som hon har jobbat & sprungit!! :-)
På tillbakavägen var hon såklart lite sliten precis som matte och det gick inte lika fort men
hon jobbade på vad hon kunde! :-)
Och när man tänker på hundarnas vikt och vad man själv väger så är det ganska imponerande
av gumman som ju väger 18 kg och jag 58 kg så hon drar 40 kg över sin egen vikt!
Själv har man fått sig ett rejält träningspass och det känns verkligen riktigt bra!! :-)
Har skejtat mycket men även stått och åkt ibland när det inte gått så tungt för Selene.



Tyvärr fortsätter det blöta trista halkiga vädret :-( vad less man är på eländet!!
Det är glashalt och blött :-(

Nu vill jag ha minusgrader och snö istället för regn eller snöblandat regn och plusgrader!

Martin är i Boden och han får köra försiktigt hem! Imorse tog det ca 1,5 tim att ta sig hem från
stan för dem som jobbat natt. För dem som skulle ner till stan tog det 1 tim.
Normalt tar resan 35-40 minuter.

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Riktigt skräpväder här också, ska det aldrig bli riktig vinter? :-( Bävar så smått för hemresan, men det kanske hunnit tina nog mycket så det faktiskt är barmark då...

2011-12-15 @ 04:59:49
URL: http://keikiria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0