Julhelgen

I fredags eftermiddag åkte vi iväg till Kalix till pappa & Ulla. Vi kom dit ca kl 17.
När vi varit där en dryg timme så kom Annica också dit, hon hade fått skjuts av snälla Grim :-)
Martin & jag gick över till min morbror Anders med familj och hälsade på dem. Det blev en massa prat, gofika och trevligt :-)


Troja, min kusin Madelenes söta hund


Johanna, jag & Madelene

När vi kom tillbaka till pappa satt de andra och kollade på Bingolottos uppesittarkväll så vi såg på det tills det var slut och då gick vi och la oss att sova.

På julaftonsmorgonen klev jag upp kl 10. Pappa & Ulla skulle precis promenera iväg till graven för att tända ljus.
Kl 11 kom Annica upp och vid 12 Martin. Ulla for iväg till sin son & sina barnbarn för att fira jul med dem.
Vi andra spelade Yatzy och Poker och fikade samt gjorde oss iordning för julfirandet.


Den fina julgranen


Jag med plattat hår

Ett tag innan Kalle Anka började på TV kom Maria, Jonas, Wilma & Hampus också till pappa.
Medan Kalle pågick så knackade tomten på fönstret  :-) han kom in och alla fick sina paket.


Jonas & Hampus


Wilma & tomten


Martin, pappa, Anki, Maria, Jonas & Hampus


Anki, jag, Maria & Wilma i våra fina boleros som Ulla stickat :-)

Sen gick vi över till farbror Lars-Gunnar med familj för att äta julmiddag och umgås :-)


Annica och våra kusiner Magdalena & Eva


Julmat!


Julmiddag. Lars-Gunnar, Alexander, Britt-Marie, Wilma, Maria, Hampus, Jonas, pappa & Martin

Vi hade en mycket trevlig & mysig kväll tillsammans.
När vi kommit hem till pappa igen så spelade vi Yatzy ett tag innan vi gick och la oss vid 00.30.

Steg upp kl 9 på juldagsmorgonen. Åt frukost, packade ihop och sen spelade jag & Anki Yatzy tills det var dags att åka iväg till Kattilasaari till mamma & Bertil där även Catrin & hundarna var. Visade sig att även våran moster Berith var där, jättekul :-)

Efter en stund dukades det fram fika och äntligen fick jag äta negresser som är de godaste julkakorna :-)


Julfika! Bertil, Anki, Catrin, Berith, jag, Jonas, Hampus, Mamma, Maria & Wilma

Berith åkte iväg hem till Luleå efter fikat.
Vi andra hade julklappsutdelning :-)


Anki, mamma, Bertil, Wilma, Catrin, Maria & Hampus


Bertil, Catrin, Jonas, Martin, Anki, Maria & Hampus


Catrin, Jonas, Martin, Anki, Maria & Hampus


Maria & Hampus


Wilma & Bertil


Hampus fick en 4-hjuling med släp :-)


Wilma fick en bil med hästsläp :-) Maria, Mamma & Bertil också på bilden

Barnen lekte med sina leksaker, vi spelade spel, vilade m.m...
Sen blev det julmat, gott gott! Mer spelande efter maten.
Sen tv-tittande och vila...


Bella, Catrins Chihuahua


Martin och Fiona, Catrins blandis som är Papillon/Pomeranian/Chihuahua


Fiona

Blev filmtittande och vila resten av kvällen då jag blivit sämre i min förkylning. Orkade verkligen inte göra något alls :-(

Steg upp halv 10 idag på morgonen. Annandag jul. Åt frukost och sen vila framför tv:n...
Gick ut en kort stund och fotade lite när de andra var ute på gården...


Solen på väg ner







Vilat och tittat på tv... fikat... sen packade vi ihop och åkte hemåt.
När vi nästan var vid sjön Hirvijärvi var det en Gråhund vid vägen... jag ringde min kompis Maria som var hemma hos sina föräldrar i grannbyn och frågade om de hade borta nån hund och det hade de! Hon skulle säga till sin pappa så han fick fara och kolla om det var deras hund. Fick sen meddelande om att det var deras hund! Så skönt att han kom tillrätta! 9 dar hade hunden varit borta så de trodde inte de skulle få tillbaka honom.

Vi stannade till i Kalix och handlade lite innan vi körde resten av vägen hem.
Hundarna var glada när vi kom hem.
Packat upp och sen var det soffan och fortsätta ta det lugnt.
Blir tv-tittande hela kvällen.

Imorgon ska vi till Luleå. Ska förbi hos Annica och hjälpa henne installera en tvättmaskin och sen ska vi storhandla. Annars blir det fortsatt lugnt för att försöka krya på sig.

Hoppas alla har haft en trevlig & bra jul.
Kram!







Kommentarer
Postat av: My

Krya på dig! Kramar

2011-12-26 @ 21:49:11
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hoppas att du kryar på dig! Ni verkar haft det väldigt trevligt, och jag undrar ju så klart vad en negress är för något? Har du något recept? ;o)

God fortsättning!

2011-12-26 @ 21:56:07
URL: http://svinkeln.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Men så tråkigt att bli sjuk till jul! :-( Ni ser ut att haft det rätt bra ändå. Vilken tur ni hittade hunden!

2011-12-28 @ 16:20:58
URL: http://keikiria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0