Ännu en insändare...

Ja, jag skrev en till insändare efter det mycket tråkiga beskedet att operationerna läggs ned vid Kalix sjukhus... Kunde bara inte låta bli... Den var med i dagens Norrbottens Kuriren under fria ord...

Oro efter beslut om nedläggning

Att beslutet om nedläggning av planerade operationer på Kalix sjukhus gör att sjukvården i Norrbotten stärks och utvecklas låter för mig som ett mycket dråpligt skämt! Genom nedläggning medföljer snarare en stark oro och vi som lever och bor eller har våra anhöriga i Östra Norrbotten får inte samma förutsättningar för snabb vård om så skulle krävas… För att stärka och utveckla vården borde väl inte nedläggning vara ett bra beslut? Låt sjukvården finnas kvar som den är och stärk och utveckla den på de orter som har sjukhus, istället för att skära ner på vårdtillfällen i ett område som är tillgängligt för många människor. Det skulle alla vinna mest på och vi som drabbas behöver inte känna det som att vi här i Östra Norrbotten inte ska ha samma rätt och tillgång till sjukvård som övriga länet utan att behöva färdas långa sträckor för att komma under vård. Nä, mycket kan man göra men inte ta ifrån människor en stor del av deras trygghet i form av närheten till sjukvården.


Besviken medmänniska



Solen fick stanna hela eftermiddan & kvällen, helt underbart väder!

Blev en slädtur med Lasse & spannet och vi körde storsläden så jag åkte  :-)





Ljuvligt!

När jag & Selene kom hem så la jag hundarnas mat i blöt och gjorde iordning Tarros mediciner.
Gick först ut med maten så de fick äta den och gav även Felix mat. Sen gick jag ut och gav Tarro medicinerna.
Duschat och sen gjort mig några mackor så nu kollar jag på tv och käkar mackorna.

Läggdags på ett tag. Spikmattan och en stunds läsning innan jag sover! Skönt! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: My

Tack Ingela för dina fina kommentarer! :)

Kram och sköt om dig.

2012-04-17 @ 10:44:15
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Frode

Hälsa Tarro att han ska krya på sig och akta sig för att få lunginflammation, det är inte roligt!

2012-04-19 @ 08:07:17
URL: http://frodeestil.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hur går det med Tarro, mår han bättre?? Tråkigt med nedläggningen på sjukhuset. Jag kan fundera ibland om jag var knäpp som flyttade till Sundsvall just på grund av att här är ju vården fruktansvärt dålig.

2012-04-19 @ 21:37:49
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0