Storsien & Kattilasaari

I helgen var vi till Storsien på lördag över dagen. Pappa & Ulla var där när vi kom så det var roligt att vi fick träffa dem :-)
Vi fikade, var på en liten promenad med hundarna och sen satt vi länge ute i solen och pratade och njöt.


Jag & hundarna


Selene


Tarro




Martin & Selene myser

Sen lagade jag mat åt mig & Martin och vi åt. Min morbror Anders & Lena promenerade förbi så när de kom tillbaka pratade vi en stund med dem. Sen åkte Pappa & Ulla hem till Kalix. Jag diskade undan och sen åkte vi vidare till Kattilasaari till mamma & Bertil för att sova över där och tillbringa söndagen tillsammans med dem och Maria med familj :-)

På vägen till Kattis såg vi massor av Storspovar & Tofsvipor samt även 2 Svanar och 1 spelande Tjädertupp som hade lockat till sig 1 Tjäderhöna :-)







Väl framme i "Kattis" var det jättekul att få träffa Bertils & mammas nya Jämthund, valpen Sörbyåsens Bessy som är 9 veckor :-) en riktigt härlig liten tjej.


Bessy

Vi gav våra hundar mat för att sedan kunna rasta av dem ordentligt innan sovdags. Kvällen blev lugn och vi pratade, fikade,  såg på tv och åt godis :-)  Jag är jätteförkyld nu så jag orkar inte göra så mycket heller.

På söndag vaknade jag kl 06.30 då jag började hosta och då går det inte att sova nåt mer... jag låg kvar till strax före kl 8 då jag steg upp och gick ut och rastade Tarro & Selene.
Sen åt jag frukost och busade lite med söta Bessy :-)



syster Catrins söta hundar Bella & Fiona var också där


Fiona


Bella

Bertil åkte iväg till Töre för att hämta Catrin som varit ut tillsammans med kompisar på lördagen.
Maria, Jonas, Wilma & Hampus kom till Kattis kring halv elva. Jag gick ut med Bessy som legat och sovit och behövde kissa.
Sen busade Bessy en stund med Maria & Wilma så då gick jag ut med henne igen och Martin följde med oss.
Var ute en bra stund så hon både kissade och bajsade denna gång. Duktig liten tjej! :-)











Mamma gjorde Makaronilåda som vi åt till lunch, jättegott! Sen var vi ute och barnen lekte.
Efter ett tag fikade vi ute i solen, dock försvann den bakom moln till slut och då var det inte alls varmt.


Wilma & Hampus

Sen var vi inomhus och lekte, ritade osv... Jag la mig och vilade ett tag.
När brasan var tänd ute gick jag också ut till de andra. Vi hade en tidig valborg eftersom vi inte kunde fira riktiga Valborg tillsammans.




Maria & Bertil grillar korv


Wilma med korv


Hampus med korv

Vi åkte hemåt vid halv sextiden på kvällen och åkte via Kalix för att handla. Vi kom hem strax efter halv åtta.

Gjorde iordning hundarnas mat. Såg på tv ett tag och gick sen ut med maten åt hundarna & Felix. Sen fortsatte vi tv-tittandet.
Jag hostade så att jag nästan kräktes under kvällen, sååå trist med denna hosta :-( är jättetäppt i näsan, ont i halsen av allt hostande och vänster öga är irriterat och geggar lite...
Blir en lugn valborg och bara vara ute och grilla i friska luften här hemma. Jag går inte upp till byns majbrasa ikväll.
Martin ska åka iväg och jobba inatt.

Hoppas alla får en trevlig valborg!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Kattis

Tråkigt att hostan håller i sig och att du inte är frisk ännu. Hoppas det ger med sig snart. Härligt väder verkar ni ha haft. Fina bilder och jämtvalpen Bessy är våldsamt gullig. Ha det gott. Här har vinden slagit om till nordväst och är ganska så kraftig, får väl se om vi törs tända vår brasa till kvällen eller om det får vara.

2012-04-30 @ 15:15:57
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0