Blåbär

Soligt & fint väder idag igen. Så härligt! Kommande vecka ser inte alls ut att bli så varm.
 
På förmiddan dammsög och skurade jag nedervåningen.

Pratade och gosade lite med valparna och Nemi fick komma ut på köksgolvet en kort stund :-)


I valplådan igår kväll :-) alla utom Astraea som ligger och sover bakom Eirene.


Pandora & Nemi myser med mamma Selene.


Pandora & Nemi busar.




Eirene & Astraea vilar gott.


Nyx & Nemi busar.




Bild från idag, Pandora utforskar valplådan.


Nemi kikar ut över kanten på lådan.


Eirene sitter och funderar.


Finfina "Panda"


Nemi undersöker köksgolvet :-)

Såg lite OS också under fm.

På em var jag med Britta & Rasmus och plockade blåbär. Vi blev glatt överraskade då det fanns en hel del av dem, man har blivit så van att Thailändarna rensat skogarna på bär... :-)  Jag plockade 2,5 L så att jag ska ha till paj kommande helg när jag får besök både lördag & söndag! :-)

Rensade bären när jag kom hem och satte dem i plastpåsar och frös in dem.
Gav Selene mat och var ut till Tarro som fick rasta av sig och fick sin mat.
Sen fick jag besök av Ingela från Sörbyn så vi drack kaffe & surrade, mycket trevligt!! :-)

Nu ser jag på OS. Nyss var det semifinalerna i herrarnas 100 m! Blir enormt spännande att se finalen som går 22.50!! Jag hejar på Bolt. Men Blake, Gay, Powell & Gatlin är värdiga motståndare om Bolt inte springer absolut på topp, vilket han nog dock lär göra med tanke på hur enkelt han vann sin semi utan att ta ut sig allt han kunde!

Hoppas alla haft en härlig söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Har missat det här med OS helt, TV:n har nog inte varit påslagen på minst två veckor nu. Haft den mest märkligaste helg på länge. Det har mer eller mindre konstant åskat sen jag kom hem från jobbet i fredags. Strömmen har kommit och gott. Ingen höjdare då jag inte är någon åskälskare precis.



Det går verkligen undan med valparna, de växer så det knakar. Gulliga är dom!

2012-08-05 @ 21:52:52
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0