En liten smakbit

I dag har valparna fått vara på golvet i köket en del. Det gillar de! :-)
Alla utom Nemi låg i en hög och vilade/sov när Martin kom hem, Nemi var pigg & busig hon. 
Vi gav valparna deras allra första lilla smakbit av valpfodret som de ska få äta, det slank ner väldigt fort!
Sen tog jag ut dem och vi var ute i ca 2 timmar. Så skönt! :-) Klippte klorna på dem igen och det går så bra.
Martin & jag fikade medan Selene & valparna var kvar i hagen. De sov så gott där.




Busig Nemi


Selene




Nyx med en maskros


Eirene & Astraea vilar med Selene


Nyx




Astraea


Eirene & Astraea




Pandora

Sen åkte Martin iväg till järnvägsföreningen där de har en del att göra då de börjar med sina resor denna helg.
Han blir borta till måndag kväll denna gång.

Valparna sov gott i valplådan så jag kollade lite på OS m.m.

Varit och cyklat en sväng tidigare ikväll då jag var sällskap åt Lasse som åkte rullskidor.

Släppte ut Selene för rastning när jag kom hem och så fick hon mat. Gick ut till Tarro så han fick rastning och mat han med. Duschat, kör en maskin med tvätt, dammsugit & skurat i köket.

Nu blir det lite tv-tittande, bl.a. Usain Bolt mfl i 200 m finalen!

Tog en söt bild igår kväll när valparna står och spanar när Selene äter :-)


Fredag imorgon.
På lördag fm får jag besök av min kusin Magdalena, farbror Lars-Gunnar med fru Britt-Marie, så roligt!! :-)
Och på söndag kommer mamma & Bertil, Catrin & kanske Patrik samt Maria, Jonas, Wilma & Hampus! Som jag längtar! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!



Kommentarer
Postat av: Zara Hallman

Hej Ingela.

Vad söta valparna är där de går i gräset, nog är de lyckliga att få dofta på blommorna och gräset.

Men så många fina bilder du har, och har hunnit på både bröllop och till Stockholm, vilket jag inte hade en aning om.

Måste nog komma och se de små nån gång.

Kram Zara

2012-08-10 @ 00:03:25
URL: http://houseofchandeliers.blogspot.com
Postat av: Kattis

Snacka om gullighetsvarning. Älskar sista bilden när valparna står och spanar när mamma Selene äter. Måste egentligen vara perfekt att få valpar den här årstiden så att de kan få vara ute och busa å härja i gräset när det är finväder! Ha en bra dag. Bara +8 grader hos oss idag och massor av dimma!

2012-08-10 @ 07:13:10
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0