Pigga valpar

Kl 7 i morse drog valparna igång sin ljuva (?) stämma... tur man är van att inte sova så mycket längre nu för tiden ;-)
Var ut med Selene och gjorde sen iordning mat åt både henne och valparna.
Åt frukost och läste tidningen. Gav maten åt hundarna.
Martin åkte iväg till Karlsvik för att greja och förbereda för deras 30-års jubileumsfirande imorgon.
Han kommer hem imorgon kväll när de är klara där.

Jag tog ut valparna och var ute och njöt i solen.
Sen var jag ut och cyklade en sväng som sällskap åt Lasse när han åkte rullskidor.
Var hem med cykeln och tog Selene och sparkcykeln till Lasse så Selene fick vara lös med de övriga hundgänget men hon är inte alls nåt för att busa ännu. Få se när hon kommer igång.
Igår em när jag hade henne ute på gården här hemma var hon så glad och skuttade :-)
Dock avmaskade vi dem igår kväll så hon har varit väldigt lös i magen och loj hela dan idag. Kanske är piggare imorgon.

När jag & gumman kom hem så tog jag ut valparna igen och de & Selene fick vara i valphagen i 3 timmar.
Så härligt väder, jag satt ute och läste ett tag och njöt.


Panda dricker lite vatten


Astraea


Pandora & Astraea busar


Trängsel på Maskros


Nyx


Astraea & Pandora busar


Pandora, Astraea & Nyx busar


Nyx försöker hålla tungan rätt i munnen, men hon tippade omkull in i tygburen :-)


Nemi

Nu på kvällen har jag varit över till Britta en sväng och duckit kaffe, surrat och sett på friidrott på tv.
Sen tog vi en kort promenad då det inte blev av att träna ett pass som vi tidigare tänkt.
Jättehärligt ute och så vackert på himlen!

Nu är det läggdags och jag ska sätta valparna i valplådan och sen natta mig och ligga på spikmattan och läsa en stund innan jag sover.

I morgon ska jag städa och baka inför söndag då vi har tårta eftersom Martin fyller år imorgon men inte är hemma då.

Hoppas alla har haft en fin fredag!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0