Valparnas slädpremiär

I dag tränade jag valparna framför släden för första gången. Då vi bara har några cm snö så går det ju inte att köra släde men jag promenerade bakom släden och höll emot. Jag hade Selene + 1 valp framför släden.
Först ut var Nemi. Hon jobbade jättebra och koncentrerad och hade inget gorm för sig, duktig tjej!
Efter henne var det Nyx tur och hon smågormade lite smått när jag spänt för henne och skulle gå bak till släden, då ville hon först gå efter mig men stod sen kvar och väntade på start. Hon jobbade lika stenhårt som alltid och hade full fokus framåt, duktig tjej!
Sist ut var Eirene och även hon skötte sig jättebra! Inte det minsta gorm alls utan fokus på arbetet och hon tyckte det var jättekul och var så glad så Selene blev lite småirriterad åt henne :-) hon jobbade jättebra hon med! Duktig tjej! 
 
 
är så glad över mina duktiga småtjejer!! Längtar verkligen tills vi får mer snö så jag kan träna dem ännu bättre!
 
Det ska snöa ikväll enligt smhi så jag hoppas det blir så.
 
Igår blev det ett härligt träningspass för mig tillsammans med Britta.
Imorgon blir nästa, så skönt! :-)
 
Martin har utbildning tisdag, onsdag och torsdag då han ska bli handledare.
 
Kallt är vädret. Natten till igår var det ner till -25 och under dan höll det sig mellan 19-20 grader.
I morse när jag steg upp var det -19 och nu är det -17.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Gud vad skoj att småtjejerna är så duktiga :)
Systrarna i Skåne har stått framför kickbike med Sagan Bus.
Mest för att de ska vänja sig vid ljud från cykel.
Astan är verkligen en racervalp <3, hon hänger på fint när Saga ökade lite.
Pandis är inte lika hög som Astan så det är lite jobbigare för henne. Hon snusar dessutom gärna, men det ska vi plocka av henne.
Världens goaste tjejer som troligen inte hunnit få sin vinterpäls ännu tycker dock att det är lite i kallaste laget i stallet nu när vi haft -10 - -15 gr och vattnet i hinkarna fryser.
Då är det gött att få komma in och sova i mattes säng <3
Kram

2012-12-05 @ 14:53:54
Postat av: Kattis

Hmm det verkar som att vi har fått mer snö här nere. Det vräkte ju ner nåt vansinnigt i lördags, igår kom det lite till och det verkar som att det är mer på väg.
Jag testade att åka lite spark med Coffy och han fick testa sin dragsele. Gick bra en stund men jag är livrädd att köra över hans tassar så jag får vara på helspänn.
Jag beundrar dig som orkar träna valparna en i taget + mamma Selene. De ser i alla fall jätte fina ut allihopa.

2012-12-05 @ 16:04:02
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0