Slädtur

Idag började jag dagen med en slädtur tillsammans med Marika :-)
Hon körde sina hundar Nanok & Varga och jag lånade Texas av Lasse och körde med honom & Selene.
Det gick ganska bra får man väl säga, Texas som ännu är ung och orutinerad var väldigt brydd i Marikas hundar och sprang och tittade bakåt och ville nästan stanna många gånger. Det gick heller inte fort utan väldigt sakta p g a det samt trögt före med nysnön men annars bra ändå då de jobbade framåt mestadels trots allt.
Vi mötte Richard med sitt 11-spann efter spåret också så det var mycket hund i farten! :-)


Väntar på Marika & hennes hundar för start.


Här kommer de!


Då var vi iväg!








Här har vi gått av spåret och ut i djupsnön för att släppa fram Rille med spann.
Tyvärr imma på linsen så inte så bra kort.




Här har Marika fått köra om och ligga först.







När vi kom tillbaka till byn igen och skulle skiljas åt ville Texas gärna fara efter Marika & hundarna med till slut tröck Selene honom bestämt åt höger och vi kunde fortsätta dit vi skulle :-) duktiga Selene!
Selade av hundarna och satte in Texas i sin hage och sen sparkade Selene & jag hem.

Jag har nyss bakat Äppelmuffins som vi nu ska fika med kaffe :-)



Martin är hemma då han är ledig idag & imorgon :-)

-10 visar termometern och det har snöat men är uppehåll just nu.

Imorgon på morgonen blir det antingen en skidtur eller ett styrkepass med pilatesbollen! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0