Träning träning

I dag på fm har Laila & jag tränat hundarna. Vi körde rundan på 2,3 mil och det tog ca 2 tim 20 minuter denna gång då det går väldigt långsamt i denna halka. Det gick jättebra och inga missöden råkade vi ut för trots att några hundar halkade omkull vid nåt tillfälle. Alla hundarna var duktiga och skötte sig finfint! :-)
 
Selene gick i point tillsammans med brorsan Izor i dag, d.v.s. närmast bakom ledarhundarna.
 
När vi kommit hem igen så fick Selene mat och sen tränade jag valparna. Länge sen jag tränade dem i sele nu p g a halkan. De var riktigt duktiga ändå och hade inga problem med halkan, de är ju så små och lätta än. Jag däremot halkade en hel del så det var lite jobbigt, men valparna skötte sig superbra! Jag halkade omkull en gång när jag var ute med Nyx men hon stod kvar med sträckt lina beredd att fortsätta, duktiga duktiga tjejen, hon är otroligt härlig!
Nemi var först ut och var nästan helt klockren i dag. Nyx sen och hon var lika klockren som vanligt, jag blir så imponerad av henne varje gång jag jobbar med henne! Verkligen en blivande ledarhund!
Eirene sist ut och hon gormade lite från början och när vi skulle vända men annars har det verkligen lossnat även för henne och hon matar framåt jättebra! :-)
 
 
Efter valpträningen körde jag in en kärra ved och gjorde upp eld i pannan.
Sen tränade jag ett pass styrketräning och det var så skönt! :-)
 
Nu ska jag ta mig en dusch och sen äta mat.
 
Martin ska på jobbfest i kväll och kommer hem i morgon.
Jag ska se på Så mycket bättre och bara ta det lugnt!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0