Älgjakt

 I går sköt vårat jaktlag en kalv och det var jaktledare Arne som sköt.
 
Min mamma & Bertil jagar också med sitt gäng och mamma sköt en kalv för deras Jämthund Farkas :-)
 
Blev en promenad och ett lätt gympapass i går efter lunch.
 
På kvällen åkte jag in till Boden då jag skulle hämta Martin. Jag var först och handlade och tankade. Ringde sen kompisen Lena och var och hälsade på henne fram tills det var dags att hämta upp Martin.
Vi var hemma strax före 23.30. Skönt att gå lägga sig och sova då.
 
I dag har jag bakat en sockerkaka så vi har fikat lite och halva kakan får Martin ta med sig till Storsien dit han & Tarro åker nu i kväll för att jaga älg och fågel fram till söndag kväll :-)
 
Vi har varit ute på gården med hundarna och valparna har busat & härjat massor, de har superroligt och vill helst inte gå tillbaka till hundgården igen :-)
 
 
 
Sen har Martin klippt klorna på alla hundar.
 
Jag gjorde palt till middag, sååå gott! :-)
 
Har nyss duschat av Tarro så han inte luktar hundgård nu när han ska vara i Storsien flera dagar och då bor inomhus med husse & min pappa.
 
Det har kommit nån regnskur nu under em efter att ha varit sol/mulet tidigare i dag.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: william

så söta:D

SV; Naw tackar så mycket:D
Och säg gärna avd du tycker om mina "Danceing Fairy Part 3" Modellbilder som jag har tagit:D

2012-09-06 @ 14:22:17
URL: http://funnyones.blogg.se
Postat av: Skåne Eva

Som alltid underbara bilder :)
Imponerande att lyckas ta bild med alla valpar i famnen <3
Kramen

2012-09-09 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0