Asta & Panda på resa

I dag på morgonen var jag till Älvsbyn och ombesiktigade Pandora inför hennes & Astas flytt ner till Eva i Skåne.
När jag kom hem fick valparna mat eftersom det blev så tidigt för mig att åka på morgonen.
Sen satte jag igång att koka köttsoppa att äta till lunch när Freddie skulle komma hämta valparna.
När han kom gick vi ut och först fick Tarro, som smet ut, hälsa på honom. Sen släppte jag ut Selene så hon fick hälsa och till sist fick hela valpgänget komma ut :-)
Lasse kom också förbi och träffade Freddie, nyfiken på vad han var för hundmänniska :-)
Sen gick vi in och när maten var klar så åt vi, gott gott med älgköttsoppa.
Efter maten åkte Lasse tillbaka till jobbet.
Jag gav Freddie sakerna som han skulle ha med sig, jag gick till hundhuset och tog på valparna deras halsband och tog ut dem, Martin & jag tog farväl av Asta & Panda och önskade dem lycka till.
Sa Hejdå till Freddie och sen rullade de iväg söderut. På torsdag är de framme hos Freddie i Rottneros och då kommer Eva upp dit och hämtar småttingarna :-)
 
 
I sommar åker vi ner och hälsar på dem, jag längtar redan! :-)
 
Selene var lite förtvivlad och sprang omkring och gnällde i hundgården ett tag, men sen gick hon in och la sig.
När jag var ut och gav de trekvarvarande småttingarna mat låg hon i hundhuset och vilade.
 
Är fortfarande väldigt förkyld och längtar tills jag blir frisk.
Var och tränade hundarna med Lasse i går och då fick Selene för första gången på flera månader springa hela 3-milarundan. Det gick finfint! :-)
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söta valparna! :) Så fina hela gänget. Då har ni ett bra skäl att åka neråt på semester :))

2012-09-25 @ 19:07:18
Postat av: Eva

Resan har gått bra ner till Sundsvall för "bebbarna"
Liet gnäll har det varit men inget att prata om :)
Ser fram emot att ni kommer på besök och att få träffa resterande av flocken <3
Vi hörs på fredag!
Bamsekramen

2012-09-25 @ 20:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0