Från regn till sol

I morse regnade det ganska ordentligt men senare på fm klarnade det upp och blev riktigt soligt & härligt.
 
Martin åkte iväg till Karlsvik för att hjälpa till på järnvägsföreningen då de behövde honom där.
 
Jag hade ute valparna en och en och hade skoj med dem :-)
 
 
släppte sen ut Selene en snabbis så hon fick rasta av sig. Hon hade lite tokrace också :-)
 
 
hon har blivit så fin nu när hon kommit i form efter valpningen & diandet och lagt på sig lite hull. Har redan fått tillbaka lite benmuskler vilket man ser tydligt när man kör henne :-)
 
 
Jag gjorde öring i ugnen samt kokt potatis till middag, underbart gott. Med Härnö tunnbröd till, inget annat duger åt mig ;-)
 
Sen har jag & Selene varit ut på en träningstur med Lasse & spannet.
 
Nu ska snart valparna få sista målet för dagen och Selene & Tarro få sin kvällsmat.
I dag har jag malt älgkalvsfärs och börjat ge lite i valparnas mat och de älskar det. Nyx har ju alltid varit så våldsam när hon äter, det bara smäller i skålen. Samt att hon är så jäkla snabb och ibland försöker sno åt sig mer mat från den stora skålen så jag får ta tag i henne och säga åt henne. Hon hinner äta mycket på nån sekund den lilla rackaren! Nu har även de andra blivit ivrigare i sitt ätande och senaste målet jag gav dem så försökte den lugna försiktiga Eirene till och med sno mer från den stora skålen! Gissa om jag blev snopen!! Haha, vilka rackarungar! ;-)
 
Få se hur det går nu när jag går ut och matar dem!
 
Sen avslutar Martin & jag kvällen med en film innan läggdags.
 
I morgon ska Martin & Tarro jaga fågel större delen av dagen. Kul .
För mig blir det eventuellt lingonplockning.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj vad Selene och Rana är lika!!
Speciellt "tokrace" bilden!!
Var och tränade Rana på brukshundsklubben i går, hon upptäckte hur roligt det kan vara med en apport :)
Ska ta med kameran nästa vecka :)
Kramen

2012-09-13 @ 08:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0