Lingon

På fm var jag iväg och plockade lingon tillsammans med Britta & Lasse. 10 L plockade jag :-) så nu ska det kokas sylt, dock inte på allt samtidigt.
 
 
När jag kom hem var jag hungrig så jag åt en macka och var sen ut och gav valparna mat innan jag satte igång med rensning av lingonen.
 
Tog en paus när fick ont i nacken av att sitta och titta neråt så länge.
Gick ut och hade ute valparna en och en precis som i går :-)
 
 
Sen gick jag in och fortsatte rensa lingon. Fick dra ur dator & tv då det började gå kraftig åska, det började regna strax innan jag gick in.
Martin ringde och sa att han fick avbryta jakten då det började åska mycket där han befann sig.
Han & Tarro kom hem efter ett tag.
 
Vi har ätit mat för ett tag sen och sen rensade jag lite till. Har lite kvar fortfarande men det tar jag i morgon.
Ska ge valparna sista målet mat om ett tag. Nu ska jag ta och duscha Tarro.
Martin & Tarro åker till Storsien i morgon för fågel & älgjakt :-) spännande!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0