Timbuktu

I går var det dags för årets Valvträskfestival. Det stora dragplåstret var Timbuktu.
Innan festivalen var jag hos Britta & Lasse. B & jag gjorde en laxpaj och en köttfärspaj, sååå gott!
Till efterrätt åt vi fruktsallad & glass. Gott gotti gott gott både maten och efterrätten! :-)
Jag var chaufför för kvällen. Vi var förbi hos Magnus & Marika på vägen till festivalen och där var det fullt med folk och fest. Vi fick två passagerare till med oss i bilen.
Vi kom till Valvträsk kring 9-tiden. Kl 22 började Timbuktu uppträda. Före honom var det Bodens spelmannaorkester och Zacke, efter var det Movits. Det höll på till kl 01 men vi åkte kring 00.30 för att slippa värsta bilkön. Det hann bli lite kö ändå men inte så farligt.
När vi kom tillbaka så åt Britta & jag lite paj innan jag åkte hem och la mig att sova.
Det var väldigt skönt att lägga sig då man var väldigt trött.
 
Steg upp strax före kl 9 i morse och var ut och gav alla hundar mat.
Åt frukost och läste tidningen.
Sen körde jag en maskin tvätt, dammsög och skurade här nere.
Britta kom förbi och kollade på valparna då det är ett tag sen hos såg dem. Vi drack kaffe och surrade en stund.
När hon farit hem så tog jag och städade bilen, vilket har behövts lääääänge men inte blivit av.
Så nu är den betydligt fräschare! :-)
 
Sen gav jag valparna mat innan jag for över till Britta.
Vi lagade lite mat och åt. Drack kaffe efter maten och sen gick vi ut och fyllde luft i ena bakdäcket på volvon som behövde fyllas. Efter det gick vi på en skön promenad. Mer kaffe och det som var kvar av efterrätten när vi kom tillbaka.
 
När jag kom hem så hade jag ute valparna så de fick busa och härja på gräsmattan. Selene fick vara ute med dem och det busades friskt :-) Valparna är 7 veckor gamla i dag.
 
 
 
Sen fick det sitt tredje mål mat för dagen så nu återstår bara det sista målet i kväll.
 
Det har varit halvklart väder idag och solen har visat sig en hel del. Så härligt!
Nu har det dock mulnat igen helt.
 
Har kraftig huvudvärk nu så jag ska lägga mig i soffan och se på tv och vila.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Herre jisses!!
Vilka underbara bilder <3 <3
På underbara valpar!!
Kramen

2012-09-03 @ 08:55:27
Postat av: Kattis

Oj oj vad tiden har gått fort, tänk att de redan blir 8 veckor och ska till veterinären. Får du fixa det själv eller får du hjälp. Känns tufft att fara iväg med alla valparna ensam i bilen. Fina som 17 är dom i alla fall. Hoppas du hittar köpare till de andra som du inte ska behålla själv. Ha det gott och hoppas att huvudvärken har gett med sig. Kors i taket, ikväll sken solen så vi fick en hel del gjort ute efter jobbet.

2012-09-03 @ 20:32:41
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0