Valparna 8 veckor

I går lördag blev valparna 8 veckor gamla. Tiden har verkligen sprungit iväg!
I fredags var jag med dem på veterinärbesiktning, chipmärkning & vaccinering. Alla besiktigades u.a. Skönt!
 
I går kväll blev det en träningstur med spannet. Selene fortsätter att imponera och gör verkligen allt hon kan! Otroligt härligt att se henne dra och springa så :-)
 
I natt var det -3 här så nu är det verkligen höst! Vackra färger ute i naturen!
 
 
I dag har jag haft ute valparna en eller två åt gången ett tag :-)
 
 
När Martin & Tarro kom hem efter flera dagar med fågel & älgjakt i Storsien så fick Martin hjälpa mig att ta veckobilderna på valparna :-)
 
 
sen fick valparna vara ute tillsammans en stund och busa :-)
 
Martin hade med sig det första älgköttet hem för denna höst :-)
Dock bara från en liten kalv så det var inte mycket.
Nästa helg kommer det mer då kon som min pappa sköt i fredags samt en tjur som min morbror Anders sköt i dag ska slaktas! :-)  Mmm vad jag längtar efter att göra köttsoppa på en alldeles färsk stek!
 
Kvällen blir lugn med tv-tittande efter att valparna fått sitt kvällsmål samt även Selene & Tarro fått sin mat.
X-factor börjar kl 20, ännu ett musikprogram.
 
Hoppas alla har haft en fin helg!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka härliga valpbilder och höstbilder!!
Bilden på Pandora är super!!
Valparna är bara så himla fina <3
Kramen

2012-09-10 @ 11:14:18
Postat av: Kattis

Måsta vara härligt att få färskt kött. Vi fick älgkött av en granne där vi bodde tidigare, det var helt underbart. Annars så såg vi på Kalle Moreus med vänner igår kväll. Mysigt TV-program faktiskt sen fastnade jag framför The Spiral men jag fattade inte ett dugg.

2012-09-10 @ 20:53:10
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0