Busfrön

Igår blev det en härlig slädtur i underbart väder tillsammans med Marika och hennes spann.
 
 
När jag höll på göra iordning för att fara iväg så höll det på sluta i tragedi här hemma... jag kunde ha förlorat min älskade Nyxbuse :-(  hade selat henne och skulle ta ut Eirene och sela henne. Nyx var bakom dörren till buren, vid Felix hörna och tänkte komma fram därifrån, hon gick framåt tills hon fastnade med huvudet mellan burdörren och väggen och satt som i ett skruvstäd och höll på att kvävas... hon helt panikslagen och jag höll på bli det jag med innan jag lyckades få lös henne...hon försökte ju febrilt slita sig loss... hon var tack och lov helt okej och lika glad som vanligt när jag släppte ut henne för att se hur hon skulle bete sig. Fy fan säger jag bara vad otäckt det var och jag var skakis ett bra tag efteråt medan vi var ute och körde... Vad hade jag gjort utan min vackra underbara Nyx? <3
 
På kvällen fick sig släden en ny omgång med valla. Välbehövligt!
 
Tisdag idag. -18 på morgon och soligt & fint.
 
Efter lunch då det blivit -13 så åkte Britta & jag skidor, äntligen! :-)
Jätteskönt var det och vi åkte ungefär 9 km.
Sen var det kaffe & semla! Lasse & Martin kom också så vi fikade alla fyra. Gott.
 
När Martin & jag kom hem så fick hundarna komma ut på gården och busa av sig lite.
Först Tarro & Selene tillsammans. Sen satte jag in Selene och tog ut Nyx, efter henne Eirene och till sist Nemi.
Så valparna fick vara ute med Tarro en och en. Han är så fin med valparna :-)
 
 
Sen körde jag in 2 kärror med ved. Martin gick upp på taket och skottade lite och frigjorde tv-antennen från snö, det har varit lite störningar p g a snön.
 
Tog mig en dusch och sen lagade jag mat så vi har ätit för en stund sen.
 
Hundarna ska få sin kvällsmat på ett tag.
 
Onsdag imorgon. Blir skidåkning för Britta & mig om det inte är för kallt. Bara en dryg månad kvar tills vi ska åka Dundret Runt! :-)
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härliga bilder! Och vilken tur att du fick lös lilla Nyx <3 Kram

2013-02-12 @ 18:12:30
Postat av: Kattis

Men fy vilken otäck incident.Tur att du ändå lyckades hålla dig lugn så att du fick loss fina Nyx. När Coffy var valp gjorde jag misstaget att släppa honom lös med Svante när Svante ff hade sin sele på sig. Coffy fastnade med käken i Svanes sele och skrek som en tok och bägge hundarna blev hysteriska. Jag fattar inte hur jag fick loss honom.
I fredags kväll när Micke var ute med sparken och Coffy och kom i full fart nerför en backe så lossade snöret i dragselen så Coffy kom loss. Han sprang i full fart och från andra hållet kom en bil. Som ett under stannade Coffy och sprang tillbaka mot Micke när han satte sig på huk, ropade Hit. Coffy som är väldigt dålig på att komma när vi ropar.

2013-02-12 @ 19:53:23
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Skåneligan

Är tacksamma att syster Nyx är kvar :)
Det var inte meningen att det skulle gå åt fanderns, tack och lov <3
Underbara bilder ....
Många kramar till er alla <3

2013-02-12 @ 20:28:57
Postat av: Bara anna

Usch då, vad otäckt! Man blir ju så himla rädd, särskilt efteråt när man tänker på vad som kunnat hända.

Må så gott!

2013-02-15 @ 21:24:11
URL: http://annacecar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0