Plumsat i djupsnö

Igår kväll när jag matade hundarna var det så vackert med fullmånen och klar himmel. Jag blev såå sugen på att fara ut med hundarna en sväng. Så strax före kl 22 selade jag ut dem och vi gav oss iväg på en helt underbar tur! Trots att det börjat mulna på lite så att månen inte längre syntes var det så ljust att jag inte behövde använda pannlampan alls utan bara köra och njuta! Körde Nyx i led tillsammans med Selene.
 
I natt började det snöa och har snöat massor idag.
Marika & jag var ut och körde hund mitt på dagen och det var snöplums som gällde. Körde Nemi & Selene i led.
Mina underbara tjejer skötte sig sååå fint och tvekade inte en sekund utan trummade på genom snön hela tiden.
Jag låg först med mitt spann ett bra tag och sen fick Marika köra om och ligga först och spåra ett bra tag.
Supernyttig och bra träning för alla hundarna!
När vi inte hade så långt kvar tills det var dags att skiljas åt så fick jag köra om och ligga först igen och det gick klockrent. Mina tjejer bara går på, bryr sig inte alls i de andra hundarna vilket är otroligt skönt! :-)
De kan kasta en blick bakåt ibland men fortsätter jobba på som vanligt.
Svängen blev kring milen lång och tog dubbelt så lång tid mot när det är hårt och bra före. Var riktigt roligt!
 
 
 
Hundarna var trötta & väldigt nöjda när vi kom hem. De la sig och vilade direkt.
 
Själv kokade jag mig mat och åt medan jag såg på tv.
 
Martin kom hem medan jag var ute och matade hundarna tidigt på kvällen.
Han hade handlat, bl.a. har jag nu äntligen nya skejtstavar så jag kan skejta igen! :-)
Då M ska iväg inatt igen så skulle han bara äta och duscha och sen gå lägga sig.
 
Jag åkte och hälsade på Marika & Lovisa och vi drack kaffe och surrade bort nån timme.
Sen stannade jag till hos Britta ett tag och surrade med henne, Lasse & Wickan.
 
Nu ska jag strax natta mig och så blir det att ligga på spikmattan och läsa ett tag innan jag sover.
Ryggen är som igår.
 
Imorgon fm blir det en skidtur för mig & Britta. Härligt.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0