Halt katt

Idag har det varit klarblå himmel och sol, härligt! Har ganska besvärligt med pollen & gräsallergin nu, trist!
Tog ändå och klippte gräsmattan då gräset började vara ganska långt igen.
Sen har hundarna fått springa en sväng. Körde Nyx & Nemi i led, Eirene i team och Selene i wheel.
Efter en stund började Nyx gorma lite så då flyttades hon bak till Selene och Nemi fick för första gången springa i singelled och skötte sig med den äran!! Sååååå duktig tjej var hon!! :-) De fick bada en stund innan vi körde tillbaka och det uppskattar de väldigt mycket.
 
Nu ikväll har jag varit och grattat Wickan som fyller år. Åkte dit med Britta, Lasse & Rasmus. Trevligt och gott var det :-)  Sofia åkte också med när vi åkte tillbaka hem till byn.
 
Gjorde iordning hundarnas mat och gick ut med den. Som vanligt så följde Felix med mig från bron och nere på gräset brukar han spurta förbi mig och vara före vid hundhuset, men inte idag... han är rejält halt på höger bakben och vill helst inte stödja på det... antingen har han blivit touchad av nån bil eller landat illa vid ett fall... får avvakta några dagar och se hur det verkar då. Det är troligtvis en rejäl stukning för det är då inget benbrott och han verkar inte öm annars när man känner på honom. Dock har han väldigt ont för han vill klösas och bitas och det gör han inte i vanliga fall. Stackars Felix.
 
Matade hundarna och även Felix. Nu kollar jag på tv och ska snart natta mig och sen ligga på spikmattan och läsa en stund innan sovdags.
Martin har varit på järnvägsföreningen idag och sen jobbar han hela helgen och kommer hem sent på söndag.
 
Det ser ut att ska bli tråkigt väder mest nu med mycket regn imorgon, lite bättre på lördag men sen regn hela söndag också. Jag ska ta och storstäda så det är rent och fint tills vi får besök av Maria, Jonas, Wilma & Hampus över midsommarhelgen :-)
 
Hundträning kommer det också att bli.
 
Älskade duktiga trion <3
 
Tokmamman :-)
 
Min högt älskade vän och följeslagare som betyder allt för mig <3
 
Världens bästa älskade Tarro som snart blir pappa till en kull valpar <3
 

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0