Trevligt kalas

Vi hade väldigt trevligt på Jans 70-års kalas igår.
Mycket trevligt att äntligen få träffa Martins bror Andreas igen, det är 12 år sen jag sist träffade honom. Samt hans sambo Jenny som kom till Boden på sitt första besök där. Det var grannar och goda vänner på kalaset också.
Vi åt goda små smörgåsar, prinsesstårta och kakor medan vi pratade om allt möjligt och umgicks.
 
Jan & Hjördis från sidan, Jenny & Andreas framifrån samt Martin med ryggen mot kameran.
 
Martin, Jan, Jenny & Andreas
 
Jan med muggen han fick av oss, han önskade sig en sådan för några år sen så nu köpte vi den :-)
 
Muggen med den kemiska formeln för koffein :-)
 
Martin, Jan & Andreas. De är väldigt lika alla tre men jag tycker Martin är mest lik Jan medan Andreas är mest lik deras mamma Sonja :-)
 
 
 
 
 
 
Tisdag idag. Grått väder hela dan men inget regn sen inatt.
 
Jag har varit och tränat hundarna med sparkcykeln. Först Nemi & Nyx och sen Eirene & Selene.
Eftersom den enda vettiga grusvägen som finns nära till är väldigt blöt och gryllig så var både byxor och jacka alldeles brunprickiga efteråt. De hänger ute på tork och sen ska jag borsta av dem all sand.
Det gick jättebra för alla tjejer, de är så starka och duktiga, kämpar allt de kan :-) det går ju väldigt tungt när det är så blött och suger fast hjulen så i uppförsbackarna måste man hjälpa till genom att sparka.
 
Om en knapp timme är det hundträning bakiplan. Ikväll tar vi fram agilityhindrena för säsongen.
Jag tar inte med någon hund utan hjälper bara till att bära fram grejerna.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0