Ont i munnen

Idag var det så dags för borttagning av 2 tänder, en i vardera sida av underkäkarna...
Först fick jag lugnande, som jag vill ha eftersom jag inte är bekväm med situationen att dra tänder...
sen ta av mig lite kläder och på med en sjukhusrock osv... lägga mig på britsen och så gav kirurgen bedövning innan de satte igång med ingreppet.
Det gick bara bra och både kirurgen och sköterskan var väldigt trevliga och bra så det kändes väldigt bra.
Det tog ca 45 minuter.
Efteråt fick jag ligga 45 minuter i ett vilorum och Martin satt där med mig och väntade.
Skönt att ha detta gjort och slippa besväras av tänderna!

Vi åkte in till Luleå och hälsa på syster Annica en liten sväng, fikade och surrade :-)
När bedövningen släppt helt fick jag väldigt ont så då åkte vi iväg så jag fick köpa mig värktabletter och sen åkte vi hemåt. Stannade till i Råneå och köpte Corsodyl så jag har att skölja rent munnen med 2 ggr/dag.

Lugnt och stilla då jag har ont så jag ligger i soffan och ser på tv.
Har ätit lite gröt så jag fått mig något i magen. Martin lagade sig mat och åt nyss han med.
Hundarna och Felix har precis fått sin mat så nu är det helt lugnt här hos oss.

Torsdag imorgon och då åker Martin iväg och blir borta till söndag. Han ska vara på MBV, jobba, sova, köpa bromsskivor till bilen och sätta dit dem, jobba, sova, jobba mer osv... så han har fullt upp hela helgen.

För mig blir det kanske nån skidtur beroende på hur jag känner mig och hur munnen känns.
Kan jag inte åka skidor blir det nog någon promenad i alla fall.
Slädkörning lär det med all säkerhet bli några svängar. Annars lugnt och stilla och låta såren i munnen läka ihop.

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Skönt att det gick skapligt bra i alla fall men inte kul att ha ont. Hoppas det ger med sej fort. Du får mysa och vila på soffan så länge. Ha det gott!

2012-03-21 @ 20:49:22
URL: http://katticke.blogspot,.com
Postat av: My

Tack för dina fina kommentarer :) Kram

2012-03-22 @ 12:10:03
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0