Skidtur

Igår kväll var jag ut och körde med Selene en sväng på 4 km. Jättehärligt! :-)









Precis när vi svänger in på gården hemma så öppnar sig himlen med ett rejält ösregn!
Man kan säga att vi hade en himla TUR!

Resten av kvällen blev lugn med tv-tittande.

Idag på fm blev det en skidtur tillsammans med Britta. 7,5 km slingan åkte vi och det var skönt!
Det var superbra skare så man kunde åka vart man ville utan problem.
Kaffe efteråt och sen en härlig bastu! Blev även bjuden på lunch som var rotmos & fläsklägg :-)

På em tog jag Selene & släden och åkte över till Lasse för att lägga lite valla på belagen så de ska hållas fina.
Åkte med en sväng till Marika & Lovisa och hälsade på och drack kaffe.
Blev en sväng till Niemiesel för att se var Lotta som är medryttare på Lukas bor, de har även 2 Sibbar och en Norrbottenspets och en Finskspets :-)

När vi kom tillbaka hem till byn tog jag Selene och släden och körde hem.
Ska gå ut med maten åt hundarna snart och sen göra mig några mackor och slå mig ner i soffan och se på tv ett tag. Sen ska jag städa lite då jag har täcken & kuddar ute på vädring för att renbädda i sängen.
Sen blir det nog soffan & tv resten av kvällen. Som vanligt innan sovdags ligger jag på spikmattan och läser ett tag :-) 

Fredag imorgon och då får vi se vad dagen har att erbjuda. Selene ska på turistkörning med spannet.

På lördag åker vi äntligen till Kattilasaari och är där till söndag. Blir kul att köra släde där med Selene :-)
Nya ställen är alltid kul för hunden :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0