Väldigt blåsigt


Idag är det väldigt blåsigt ute! Temperaturen har legat på några plusgrader under större delen av dagen.

För oss blev det en oplanerad tripp till Boden då ena näskudden på glasögonen lossnat och skruven försvunnit... så det blev nya på bägge sidorna. Martin köpte sig solglasögon vilket man verkligen behöver nu när solen skiner. Sen var vi och bytte mina nya stavar då jag behövde 5 cm längre för att de ska vara bra.
Handlade på Kvantum och sen åkte vi hem igen.

Kokade kaffe och fikade goda kanelsnäckor som vi köpte :-)
Hundarna fick komma in ett tag och äta varsitt grisöra :-)

Senare lagade jag mat och det blev ärtsoppa idag.

Sen begav jag & Selene oss till Lasse då det var dags att fara ut och köra hundarna :-)


Selene tar i :-)




Härligt trots blåsten

Vi körde en sväng på 16-17 km. Såg 3 älgar och då blir det en väldig fart på hundarna!  :-)
Man får vråla så älgarna ska ge sig iväg och bromsa allt man kan för att inte komma för nära dem nu när det är så mycket snö och man inte vill riskera att bli anfallen.

Hemma igen och hundarna & Felix har fått sin mat.
Martin hr bytt bränslepumen och NU ÄNTLIGEN är Volvon igång!! UNDERBART! :-D
Har duschat och snart blir det filmmys resten av kvällen innan det är sovdags.
Martin jobbar imorgon.

Igår kväll var det härligt norrsken, här kommer bilder :-)





Hoppas alla har det bra!
Kram!





Kommentarer
Postat av: My

Ja, det var mysigt att åka lastbil :)

Men idag är det utbildning som gäller.

Ha en bra dag!

2012-03-13 @ 12:40:48
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hahaha, vråla på älgar låter lite lagom dramatiskt sådär :P Det syntes norrsken strax utanför stan här också, men jag lyckas alltid missa dom..

2012-03-13 @ 14:40:03
URL: http://keikiria.wordpress.com
Postat av: Kattis

Vi hann bara med att se norrsken ett jätte kort stund sedan försvann det. Vet inte om det hade hållit på en stund innan vi gick ut med hundarna. Jag verkar alltid missa det i alla fall. Förra året när det var ett som var enormt satt jag på akuten på grund av att jag hade fått blodpropp i höger ben. Typiskt!!

2012-03-13 @ 15:15:26
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0