Ledin Show

I fredagskväll var det ÄNTLIGEN dags efter det jag längtat efter i flera månader, Tomas Ledins show i Coop Arena i Luleå. Britta, Wickan & jag var det som var på showen och den var grymt bra!!!  :-)
 
 
Det som var mindre trevligt var dock att p g a min jobbiga allergi mot dun, många har ju dunjackor, så fick jag en jobbig allergichock och hostade så att jag knappt fick nån luft :-( tog bricanyl, en fishermans friend och till sist en allergitablett och det blev lite bättre men ändå jobbigt så jag övernattade hos Britta för säkerhets skull. Blev tvungen att ta bricanyl en gång under natten också men sen släppte det riktigt bra så jag slapp känna alltför mycket obehag. Sov dock nästan inget utan slumrade till då och då.
 
Det kändes betydligt bättre under lördagen men ändå inte helt bra. Det var -28 på morgonen, usch vad kallt.
Var hem och matade hundarna och hämtade skidkläder & träningskläder eftersom Britta & jag tänkt åka skidor mitt på dan om det inte var för kallt, då skulle det bli styrketräning istället.
Vi såg längdskidåkarnas sprint och efter den var det tillräckligt varmt och solen sken så härligt så då for vi ut på en skidtur, det blev 12,3 kilometer och var härligt. Vi åkte väldigt sakta eftersom jag ju inte mådde helt bra.
 
 
Sen var det jätteskönt med en bastu och mat efter det.
Var hem och matade hundarna på kvällen och tog med mig lite övernattningsgrejer för att sova över där även den natten. Britta & jag såg på Melodifestivalen och hejade på Ulrik Munther men det blev Robin Stjernberg som vann.
La oss kring 22.30 då man var jättetrött.
 
Sov bättre dennna natt så nu idag söndag har det känts betydligt bättre.
När jag kom hem på fm så fick hundarna mat och sen såg jag på längdskidor, herrarnas 15 km klassisk stil som vanns av suveräne Petter Northug som vann med 35 sekunder! Martin låg hemma sjuk, magsjuka, bläää vad trist!
Åkte över till Britta sen och vi åkte 12,3 kilometer även idag.
Duschade och åt samt såg skidskytte när jag kom hem igen.
Varit ut med hundarna så de har fått springa av sig. Började dock väääldigt obehagligt då de röck lös ankaret och stack iväg från mig innan jag hann få tag i linorna :-(  vrålade STANNA flera gånger men de bara sprang... fick sökhjälo av Lasse & Britta och vi hittade dem tack och lov helt välbehållna och utan trassel nere vid badstranden i Gunnarsbyn. Det mest obehagliga med det hela är att de spungit över en vägövergång, tack och lov att det inte kom någon bil när det sprang över vägen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Resten av körningen gick jättebra!
 
Nu är det tv resten av kvällen.
 
Hoppas alla haft en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så klara o fina bilder du fick från konserten. Blä, hoppas du slipper magsjukan. Kram<3

2013-03-11 @ 17:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0