Underbar påskafton

Igår, påskafton, åkte vi till Storsien för att vara tillsammans med släkten på min pappas sida.
Pappa & Ulla var redan där när vi kom då de sovit över sen långfredagen.
Maria med familj kom efter ett tag, sen min faster Gunnel & Torgny och till sist min farbror Lars-Gunnar & Britt-Marie, mina kusiner Eva med sin man Anders & deras dotter Sanna, Magdalena med sin sambo Daniel & Alexander med flickvännen Eleanor.
Jag körde hundarna, några åkte skidor (Martin åkte skidor med Tarro) och resten åkte med skoter & kälke upp till Tällberget som är en av våra favoritplatser och där har vi firat många påskar tillsammans.
När vi kommit upp på berget så ringde Annica och sa att hon & Julia var framme så då åkte Jonas med skoter & kälke för att hämta dem + några andra som inte åkte skidor.
Vi var 21 personer totalt. Min farbror Jerry & Greta och deras barn med familjer var inte med då de firade påsk på annat håll samt att min kusin Anders som är Gunnels & Torgnys son var inte heller med oss. Hade alla varit med så skulle vi ha varit 33 personer.
 
Uppe på Tällberget satt vi i solen och njöt, åt smörgåsar, stekte plättar, grillade korv, skojade & busade och hade väldigt trevligt & härligt! :-)
 
På vägen tillbaka körde jag en extrasväng med hundarna för att de skulle få springa lite mer och vi njöt verkligen. De var trötta och nöjda när vi kom tillbaka till gården igen.
 
 
Maria med familj, Annica & Julia samt Martin & jag åkte över till andra sidan byn en sväng och hälsade på mamma, Bertil & Catrin som var i mammas föräldrahem. Kul att hinna träffa alla! :-)
Efter ett tag åkte vi tillbaka över till pappas sida.
 
Sen var det dags för påskmiddag, vi åt lax, potatis, såser, sallad & bröd. Supergott var det!
Efterrätt som var glass, brownies & frukt. Jättegott även det!
 
Strax efter kl 21 åkte vi hemåt och var hemma ca 22.30. Då fick hundarna kvällsmat och sen var det godnatt.
Låg på spikmattan och läste en stund innan jag sov.
 
Påskdagen idag, soligt & varmt men blåser lite kallt.
Vi ska till Boden och handla en sväng, annars blir det mest lugnt.
 
Hoppas alla har en underbar påskhelg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Helt galet vilket finväder det har varit den här Påskhelgen. Det är vi inte bortskämda med precis. Härliga bilder du har lagt upp. Ser ut som att ni har haft det riktigt mysigt.

2013-04-01 @ 20:16:02
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag fick tyvärr inte så bra bilder på valparna, dem blev mest grumliga, det var typ en som var bra. :/

Kram <3

2013-04-03 @ 09:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0