Vinterns första slädtur

Imorse när jag steg upp visade kvicksilvret -20 brrrrr vad kallllllllt!!!

Stor vacker fullmåne var det



Mitt på dan/em var det dags för vinterns första slädtur! :-)

Lasse & jag tog lastsläden och ett 6-spann framför den.
Marika körde sin lillsläde med Nanok & Varga.
Härligt men väldigt kallt var det!


Wihooooo iväg bär det!


Tiger sprang i singelled, Selene & Qvinta i point, Ares i team och
Apollo & Texas i wheel. Superduktiga allihopa!!  :-)




Marika med Nanok & Varga

Vi konstaterade dock att lastsläden går på tok för tungt & trögt så det blev
ett riktigt styrkepass för hundarna.
Blir varsin släde och hundarna uppdelade framöver!
När lastsläden fått nya belag kan vi köra hela spannet med den ibland.
Vi glömde alldeles bort att min lillsläde har bromsplatta så det hade inte varit nåt problem att köra med den och några hundar. Lätt att glömma bort det eftersom man bara tänkte på den riktiga bromsen
som Lasse snodde till en annan släde och inte hunnit göra en ny till min...
Lätt att vara efterklok  ;-)

Var och hälsade på Marika & Lovisa en sväng sen  :-)

Tog en vaaaaarm skön dusch när jag kom hem. Mina fötter var nästan som isklumpar
efter slädturen. Skulle verkligen behöva hitta mig några rejält varma skor men det är
svårt att hitta några som man inte blir kall i efter ett tag.
Hundarna ska strax få sin mat. Selene lär vara väldigt törstig och hungrig efter slädturen.

Tempen har stigit lite och ligger på kring -17 nu. Skönt om det blir lite varmare.
De har lovat plusgrader imorgon & onsdag men det slipper man gärna, några minusgrader
får det gärna vara!

Martin är och jobbar och kommer hem imorgon fm.
Blir ett träningspass för mig tillsammans med Britta imorgon på morgonen!

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: My

Åh vilka vackra hundar!

Tack för din kommentar! kram

2011-12-13 @ 06:02:06
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0