Jaktpremiär & Brolle

Igår lördag den 25 augusti var det äntligen dags för årets småviltspremiär!
Martin & Tarro åkte till Storsien på fredag kväll för att jaga där igår på morgonen. Tarro skötte sig fint men det fanns tyvärr ingen fågel där de gick. Sen var det skjutning med jaktlaget samt fixa lite torn inför älgjakten som startar 3/9.
 
Här hemma var det inte så muntert då jag inte alls mådde bra :-( förutom att mata valparna låg jag i soffan och vilade nästan hela dagen för att förhoppningsvis må bättre till kvällen när vi skulle på Brolle på Boden Arena.
Kände mig piggare på em och gick då ut på gården och hade ute valparna på gräset. De busade, sprang och hade kul :-) Martin & Tarro kom hem medan vi var ute så då var vi allihopa ute ett tag så hundarna fick leka av sig tillsammans. Fotade veckobilder på valparna eftersom de blev 6 v igår.
 
     
 Astraea - tingad            Eirene - till salu             Nemi - stannar här
 
Nyx - stannar här          Pandora - till salu
 
Martin la sig och vilade några timmar inför kvällen.
Vi åkte iväg kl 20 efter att jag gett valparna sista målet mat för dagen.
 
Brolle levererade verkligen, han är så grymt bra! Mycket duktig kille! :-)
Han hade med sig mycket duktiga Anne-Lie Rydé som sjung några låtar samt att de sjöng en tillsammans.
Mot slutet så kom även Brolles föräldrar upp på scenen :-)
 
     
    
 
   
 
Vi åkte hem direkt när Brolle var klar ca 00.15. så vi var hemma strax efter kl 01.
Då var det väldigt skönt att gå lägga sig och sova!
 
Steg upp ca kl 9 nu på morgonen och var ut och matade valparna samt gav Selene & Tarro mat också.
Ätit frukost och sitter nu här. Martin har inte stigit upp än.
Han ska iväg på styrelsemöte ikväll. Jag kanske tränar ett litet pass med Britta.
 
Imorgon är det måndag och ny vecka. Martins första semestervecka! Han & Roger ska upp till Mårdsel och jaga fågel.
På tisdag morgon ska jag skjutsa Martin till Boden då han ska iväg på järnvägsgrejs och blir borta en hel vecka.
När han sen kommer hem är det älgjakt! :-)
 
Hoppas alla har en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Kul att Brolle var så bra men tråkigt att du mådde dåligt hela dagen. Hoppas du mår bättre nu. Låter som att du kommer att bli "jaktänka" ett tag framöver. Är det inte tråkigt? Du får börja jaga du också. Själv vet jag inte hur det kommer att få för mej med mitt knä. Verkar inte som jag kan gå i skogen, känns jätte deppigt. Hoppas också att du hade en mysig dag i stan. Det är viktigt att få lite egen tid ibland. Här blåser det våldsamt idag så vi får se om det blir någon tur till skogen eller inte lite senare.

2012-08-27 @ 10:50:35
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0