Sen sommarvärme

Vi har verkligen haft helt underbart sommarväder nu i flera dagar! Trist bara att den kom alldeles för sent.
Hade varit skönt om det fått bli sån här värme från midsommar och hela juli istället för nu i augusti.
Om 10 dagar börjar småviltsjakten och då får det gärna vara svalt väder, framför allt på morgnar/förmiddagar och kvällar.

Valparna växer och de är så duktiga nu. Alla 5 lyssnar bra till sitt namn och när de gör något de inte får lyssnar de när jag säger till, duktiga tjejer! :-)
De får nu en liten liten portion mat 2 ggr/dag utöver det de diar. Det går jättebra!
Jag har dem ute i valphagen mellan 3-7 timmar/dag beroende på vad jag pysslar med.
I dag har jag suttit ute och läst länge medan Selene & valparna var i hagen.

Lite bilder från de senaste dagarna




Sover gott ute


Astraea


Eirene


Astraea & Nyx


Nemi




Tröttisar


Hela familjen vilar skönt


<3


Nemi & Pandora busar

Har börjat sätta igång Selene lite försiktigt så att hon får röra på sig, det behöver hon verkligen efter sin långa viloperiod efter snittet. Så skönt för henne att få röra på sig lite mer nu.
Ser enormt mycket fram emot när jag kan börja träna valparna :-) de är ju några månader kvar dit än.

I morgon på förmiddan blir det blåbärsplockning! :-) På kvällen kommer Martin hem och är hemma till fredag morgon. Sen blir han borta fredag + lördag och kommer hem lördag kväll. På söndag har vi tårta här då han fyller år på lördagen! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!






Kommentarer
Postat av: My

Fina bilder och tack för din kommentar! :) Kram

2012-08-17 @ 07:30:21
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0