Tårta

Idag har vi haft tårta för Martin som fyllde 37 år igår. Jag bakade en rulltårta samt gjorde tårtan på morgon.

Först kom syster Annica, Grim, Julia och moster Berith. Då var vi fortfarande inne så det blev lite valpgos och surr innan vi sen tog varsin valp och gick ut med dem till valphagen. Där blev det mer gos :-)
Marika, Magnus & Lovisa kom när vi varit ute en liten stund.
Jag gick in och plockade fram allt fika och glas, assietter osv och bar ut det till trädgårdsmöblerna. Vi satt ute och fikade och surrade och hade trevligt. Julia & Lovisa fann verkligen varandra och busade och hade jättekul tillsammans :-)
De satt även i valphagen och gosade med valparna.



Magnus, Marika, Lovisa, Julia, Annica, Grim, Berith och Martin vid fikabordet


Lovisa & Julia busar på bron


Glada tjejer :-) det skiljer bara 1 månad i ålder mellan dem


Den alltid lika glada solstrålen Lovisa :-)


Älskade systerdottern Julia

Precis när alla var på g att åka hem så kom Jan & Hjördis. Alltså Martins pappa & styvmamma.


Hjördis, Jan & Martin fikar

När de åkt hem så gick vi in och jag lagade mat. Blev korv & spagetti, enkelt & gott.
Precis när vi ätit så kom Britta & Lasse. Vi satt ute och fikade & surrade. Valparna var ute på gården och hade så roligt när de sprang runt och busade tillsammans :-)

När de åkt hem tog vi in valparna och nu ligger de och sover gott. De ska få sitt kvällsmål på ett tag.
Diskmaskinen surrar och nu ska jag gå ta mig en skön dusch.

Vi avslutar kvällen med en film innan läggdags.
Imorgon är det jobbdags igen för Martin, ordningen återställd ;-) Då blir han borta till tisdag kväll.
Han har ju varit hemma länge nu, ända från igår kväll tills imorgon bitti! ;-)

Blir skönt på torsdag när han är hemma och vi ska lägga trall i Selenes hundgård så valparna ska få flytta ut och lära sig det livet också :-) då får jag städa ordentligt här inne sen så att Martin slipper allergibesvären.
Så himla skönt att jag inte känner av något! Men jag verkar klara valpar & kattungar bra. Det är när de är större det är svårare, om man inte håller dem rena med ett bad då och då om de ska vara inne.
Men det är så skönt med både Finskspetsen och Sibben att de älskar att vara ute, de är hellre ute än inne även om de gärna kommer in en sväng ibland :-) Och det är klart man vill ha in dem ibland och gosa lite extra, även om de får mycket gos och uppmärksamhet även fast de bor ute :-)

Hoppas alla har haft en bra helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Louise & William

fin header:D

2012-08-19 @ 18:57:14
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0