Duktiga valpar!

I dag på eftermiddan har jag tränat valparna deras andra sväng med släde :-) 1 km är sträckan de fått gå både första gången och idag.
Först ut var arbetsmyran Nyx som var lika klockren som alltid. Denna gång var hon jätteduktig innan start och stod så fint med Selene där framme. Efter vändning stod vi stilla en stund innan vi åkte hem. Nyx står alltid med huvudet vänt mot mig och väntar på kommando, min underbara lilla pärla som blir min ledarhund tillsammans med sin mamma! :-)
Nemi som nummer två och hon var jätteduktig hon med. Inga konstigheter alls och duktig när vi hade vänt och stod stilla en stund.
Sist ut var Eirene och även hon skötte sig klockrent! Så härligt att det verkligen lossnat även för henne som tagit längst tid på sig att komma igång ordentligt. Hon är så glad och matade på för fullt :-)
När vi kommit tillbaka till gården får de mycket beröm och så får de stå kvar en stund framför släden innan jag tar lös och selar av dem. De är sååå duktiga alla tre och Selene är en klippa att ha med :-)
 
 
Innan jag tränade valparna var jag & Lasse och tränade hundarna så Selene hade redan sprungit 2,8 mil så hon är nöjd för idag nu :-)
 
Duschat efter valpträningen. Martin kom hem precis när jag duschat. Lagat mat och ätit.
Gjort iordning min 4-spannslina som jag fick av snälla Laila, så bara det nu kommer lite mer snö så man kan börja köra släde ordentligt, jag är redo!! :-)
 
Det ska snöa i helgen så då borde det komma tillräckligt, håller tummarna för det!
 
Ikväll är det final i X-factor! Heja Awa!!
 
Hoppas alla har får en trevlig helg!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0