Julhelgen

På julafton åkte vi iväg till Kattilasaari för att fira jul hos mamma & Bertil.
Vi kom dit ca 14.30. Mina systrar med familjer var redan där och vi var alla samlade då.
Kalle Ankas julafton sågs och sen åt vi julmat. Gott gott!
Ett tag efter maten så kom tomten och delade ut alla julklappar. Det var en rejäl hög.
Till slut var alla klappar utdelade och barnen lekte med sina nya leksaker.
Julia sjöng för oss, och ville att vi skulle sjunga med henne. Sen sjöng hon & Hampus tillsammans.
Även Wilma sjöng lite. Sen åt vi fruktsallad, gott gott!
Barnen gick och la sig strax efter kl 20. Då var det lugnt & skönt i huset :-)
Martin åkte hemåt strax före kl 21 då han skulle iväg och jobba senare under natten.
Vi andra såg på tv, fikade, åt godis och spelade spel och hade trevligt & roligt tillsammans.
Vi la oss vid midnatt.
 
 
Steg upp strax efter 08.30 på juldagen. Åt frukost och gjorde oss klara och vid 10.30 åkte Maria med familj samt Annica, Julia & jag till Kalix för att ha lilla julafton med pappa & Ulla.
När vi varit där en stund så åt vi alla frukt och sen var det utdelning av julklappar. Barnen lekta och härjade. De var ganska trötta så det var mycket bråk och skrik och gråt.
 
 
Vi åt en tidig middag, först potatis, gravlax, picinicbog, prinskorv & köttbullar. Sen Lax på saltbädd med potatis och sås. Jättegott! Vilade efter maten och tittade på tv.
Senare kom min farbror Lars-Gunnar, hans fru Britt-Marie och kusinerna Magdalena & Alexander förbi och vi fikade och pratade och hade trevligt.
Maria med familj åkte hem efter fikat. Strax efter kl 21 gick L-G med familj hem.
Martin kom och hämtade mig strax före kl. 22. Han drack kaffe och fikade innan vi rullade hemåt.
 
Jag matade hundarna och körde in ved. För Martin var det dags att åka iväg och jobba igen.
Jag gjorde upp eld i pannan.
Kl 01.00 la jag mig på spikmattan och läste en stund för att sedan sova.
 
I dag steg jag upp kl 9. -17 ute, skönt efter att ha varit mellan 25-35 minus hela helgen. Var ut med maten åt hundarna och sen gjorde jag upp en liten eld i pannan.
Åt frukost och såg på tv.
Promenerade en sväng till Britta och vi drack kaffe & surrade ett tag innan jag promenerade hem igen.
Bytte om och var ut och körde hundarna en sväng på ca 6 km. Gick jättebra och var roligt för hundarna som vilat i 4 dagar p g a den stränga kylan.
 
 
Det har märkts att det varit väldigt kallt för Felix har bott i hundhuset flera dagar, annars brukar han mest bara vara där när det är matdags.
 
 
Martin kommer inte hem förrän imorgon kväll då han nu är på väg från Skellefteå och sent inatt ska han till Haparanda. Så bättre att han sover i stan de timmar han har chans att sova mellan arbetspassen eftersom han inte fått mycket sömn senaste nätterna.
 
För min del blir det nog mest tv-tittande resten av denna dag. Ska nu gå ta en dusch och sen värma mig lite mat.
 
Hoppas alla har haft en jättefin, trevlig & mysig julhelg!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Så skönt du har haft det i jul. Härligt att få umgås med nära och kära lite.
Ser på dina bilder att där var två små artister som sjöng. Vår Vera fick också en mikrofon i julklapp och det var ju uppskattat. Oj oj vad de sjunger här hemma nu...
God fortsättning!

2012-12-26 @ 19:00:08
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Kattis

Ser ut som du har haft det fullt upp i jul så jag förstår att du måste tycka att det är jätte skönt att sticka ut med hundarna i "tystnaden". Verkar också som att det många småtjejer som haft prinsessklänningar på sig på julafton - julklapp eller om de fått klänningen tidigare men inne verkar det vara i alla fall. Idag har vi bara 0 grader och blåsigt, känns trist, nu blir det väl kladdigt och geggigt ute.

2012-12-28 @ 07:37:19
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0