Halstrad röding

Idag söndag har vi ätit halstrad Röding, sååååå himla gott!! :-) Åt det med underbart god klådda, namnam!





Solen lyser med sin frånvaro då det är grått & trist och igår regnade det större delen av dagen.


Väntar på solsken ;-)

På fm var Britta, jag & Selene ut och sprang en tur. Skönt var det! Gör inte alls lika ont längre när jag springer så det känns underbart! Dock kommer det efteråt så nu gör det ganska ont. Men skönt att det verkar börja gå åt rätt håll iaf!!

Martin & jag fikade efter att jag duschat. Sen har vi planerat valplådebygget som inte blivit av än men i veckan ska den byggas så Selene får vänja in sig med den :-)

Ikväll ska vi se finalen i fotbolls-EM som spelas mellan Italien & Spanien. HEJA SPANIEN!!


Igår lördag blev det en träningssväng med Lasse & hundarna.
Sen blev jag bjuden på palt och det tackar jag ju inte nej till. Såååå gott!! :-)

På fredagkväll var jag på första fisketuren denna sommar och fick några pyttesmå Mörtar.
Britta var lyckosam och fick en riktigt fin stor Abborre :-) hon fick även några mindre men ändå matbitar. Lasse fick några mindre fiskar precis som jag. Det tråkiga var att det blåste mycket och gick stora vågor så man kunde inte fiska på hela sjön utan fick hålla sig till ena sidan. Men det gick ju bra iaf och fördelen med blåsten, inga eländiga myggor i sikte!! :-)





Ja nu är vi i juli månad och här uppe väntar vi fortfarande på den riktiga sommaren!
Så spyless man är på detta eviga gråa regniga vädret! Solen ser vi nån enstaka dag och ingen riktig värme infinner sig :-(  Hoppas att det vänder snart så att vi får njuta ordentligt av sommar!!

Imorgon är det måndag och en ny vecka tar fart. På lördag är det dags för den årliga brännbollsyran!
Och på torsdag eller fredag får vi förhoppningsvis besök av Jessica, Richard & Saga, så himla kul !!!!! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad mysigt att vara ute och fiska och smaskens med firre till middag.

Men vad är Klådda? ;o)

2012-07-01 @ 18:08:04
URL: http://svinkeln.wordpress.com
Postat av: Kattis

Blir riktigt avundsjuk på rödingen och fruktansvärt nyfiken på vad klådda är för något. Frågade Micke som ändå är infödd Sundsvallsbo men han visste inte heller vad det var för något.

Kom hem från Kungsängen för ett par timmar sedan och det tog inte lång stund innan det började regna. Känns som att det kommer att bli en sån här knasig och trist sommar i år.

2012-07-01 @ 19:50:31
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0