Tomas Ledin

Tisdag morgon åkte Britta & jag iväg till Stockholm. Flyget avgick från Kallax 07.25 så det blev en tidig morgon med uppstigning ca 04.30. Flygresan gick bra och sen tog vi flygbuss in till city.

Promenerade på stan nån timme och jag shoppade mig 2 linne och en 3/4 byxa. Hade bara med mig linnet som jag hade på mig och ville ha nåt annat till kvällen.
Sen gick vi på Åhlénsrestaurangen och köpte oss varsin smörgås & apelsinjucie och satt ute på deras terass och åt.
Det var strålande väder med +24 och svag vind, underbart!



Tove kom dit och sa hej och surrade ett tag :-) Vi träffades när jag gick skola då hon är sambo med Simon som jag gick tillsammans med och vi blev goda vänner direkt :-)



Sen promenerade Britta & jag till hotellet och checkade in och bytte om osv... Sen promenerade vi till Sergels torg och tog spårvagn ut till Skansen.



Vi hade bokat genrepspaket vilket inkluderar entréavgift, mat samt sittplats under genrepet inför Allsången.
Jättegod buffé serverades och vi åt oss mätta och belåtna.



När vi ätit och betalat så gick vi och ställde oss i kö för genrepsplatserna.
Vi hittade den perfekta platsen att sitta på och det var otroligt roligt och bra! Vi sjöng och skrattade och hade så trevligt! :-)


Tomas Ledin värmde upp lite innan genrepet körde igång. Så himla roligt att äntligen få se och lyssna på sin stora idol live!! :-)






:-)


Måns Zelmerlöv




Sten & Stanley


Sten Nilsson


Amanda Fondell


Fibes Oh Fibes


?, Måns, Christer Björkman och ?


Andreas Johnson & Niklas Strömstedt



När genrepet var över och vi gick därifrån så hade det börjat komma mycket folk och det var svårt att få någon bra plats att se på för oss som är korta. Vi stod och lyssnade ett tag men eftersom vi redan sett allt ett varv och inte såg så bra så gick vi in och köpte varsin cider och satt och surrade ett tag.
Vi gick ut igen strax innan Allsången var slut och Tomas Ledins show skulle börja. Det var publikrekord på Skansen denna kväll med över 25 200 personer på plats!!
Ledins show var superbra och vi njöt varenda sekund :-)

När det var färdigt på Skansen tog vi spårvagnen tillbaka till city och promenerade till hotellet.
Det var så skönt ute fast klockan var ca 23 då vi gick i linne och 3/4 byxor. Sommar!!
Sov hyfsat bra då man var helt slut efter att ha varit vaken så länge.
Vi steg upp kring 8 och duschade och gjorde oss klara och gick sen och åt en god hotellfrukost :-)
Sen checkade vi ut och promenerade iväg till centralen där vi låste in våra ryggsäckar i ett skåp och sen promenerade vi på stan några timmar och shoppade. Det var verkligen rätt tid vi var där för det var rea överallt och vi shoppade väldigt billigt! På Gina Tricot shoppade vi mest och billigast :-)
När vi var less så gick vi upp på Kulturhusets tak och köpte oss varsin våffla och satt där uppe och njöt. Det var 28 grader och vindstilla, riktigt gött! :-)




Sen promenerade vi till centralen och hämtade ryggsäckarna och köpte bussbiljett och åkte ut till Arlanda. Där köpte vi glass och sen strosade vi runt på affärerna och kikade ett tag innan vi gick genom säkerhetskontrollen och satte oss i gaten och väntade.
Flyget avgick 16.00 och vi landade på Kallax 17.05.
Efter lite handlig och så efter vägen så var vi hemma kring 19-tiden.

Selene blev överlycklig när jag kom hem igen :-)
Martin kom hem några timmar senare.
Vi såg en kort film innan vi la oss.

Valparna har snart öppnat ögonen helt så det blir roligt att se vad de får för färger på dem :-)




Igår var vi med Selene till Gammelstad och tog stygnen. Allt ser jättefint ut.
Vi hade med oss valparna i bilen eftersom vi skulle handla och bli borta några timmar.
Det gick jättebra, de låg mest och sov.

Sen hade vi Lena & Larry på besök. Vi åt äppelpaj och drack kaffe och surrade några timmar.
Lena fick med sig 2 älgklövar till att spåra med.

Vi var bjudna till Polackerna på barbecue så vi var över dit en sväng och åt och surrade. Trevligt!
Sen såg vi en kort film innan vi la oss.

Martin jobbar idag och imorgon så han kommer hem imorgon kväll.

Solen skiner och det är 16 grader i skuggan just nu. Ganska skönt väder!

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Vilken härlig tur ner till Stockholm du gjort. Och vilka fina bilder du lyckades ta på artisterna under genrepet. Fin väder var det också. Blir riktigt avundsjuk :-). Lustigt egentligen. Jag som bott där nere i hela mitt liv nästan och aldrig varit på Allsången på Skansen nån gång. Bara kollat på TV, fast just i tisdags missade jag. Vi var upptagna med att fixa i huset. Ibland kan jag sakna närheten till Stockholm men det är inte ofta. Ångrar inte att jag flyttade upp till Sundsvall.

Kan tänka mej att det var skönt att komma hem till hundarna. Man längtar efter dom när man är borta.

2012-07-28 @ 20:10:27
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0