Mycket trevlig dag

Idag har vi tillbringat dagen i Kalix tillsammans med mina systrar med familjer.

Först när vi kom till Kalix var Martin & jag på stan en sväng. Köpte present åt Maria som fyllt år eftersom vi skulle dit och gratta henne :-) jag shoppade mig ett par 3/4 byxor samt 2 linnen samt att vi köpte några nya fiskedrag.

När vi kom till Maria med familj var vi ute och barnen lekte, vi satt och pratade och så fikade vi gott.
Sen gick Maria & barnnen, Martin, jag & hundarna på en promenad längs älven och plockade lite blommor.


Wilma




Wilma & Hampus






Kabbelekor


Selene






Hampus med Kabbelekor


Älskade hundarna





När vi kom tillbaka hade Annica, Grim & Julia precis kommit :-)
barnen lekte, cyklade, gungade och hade kul. Maria & Anki som ett lag och  jag i eget lag spelade en omgång kubb, jag vann! ;-)


Julia















sen gick vi in och var inne. Maria gjorde Köttfärspaj med Västerbottensost till middag.
Barnen lekte, jag läste & löste korsord, Martin & Grim spelade spel på telefonen och Anki läste.
När maten var klar åt vi, jättegott var det!! :-)
Sen åkte Martin & jag och handlade på Coop och så åkte vi förbi hos pappa och sa hej åt honom & Ulla. Anki m familj var där också en sväng :-) sen åkte vi vidare till Storsien för att hinna säga hej åt Magdalena & Daniel och träffa deras lilla Fenix, en 9 veckor gammal Dvärgpincher :-) de var i Sien tillsammans med L-G, B-M och Max.
Vi surrade, åt glass och kollade på fotboll samt kikade på filmsnuttar på datorn.


Fenix sover i Magdas famn.

Sen åkte vi hemåt!

Såg 2 älgar, fjolingar på ett ställe efter vägen.


Älg på språng



Har nu precis sett matchen Tyskland-Portugal där tyskarna vann med 1-0 efter en bra match av bägge lagen.
Förra matchen mellan Holland-Danmark vann danskarna med 1-0.
Imorgon är det Spanien-Italien som jag ser fram emot. På måndag är det äntligen dags för Sveriges första match som blir mot Ukraina.

Nu är det sängen som gäller. Är supertrött och mår sämre iom att jag idag varit igång mycket mot för annars. Hoppas verkligen på att få må betydligt bättre snart!

Ska ligga på spikmattan och läsa en stund innan sovdags.
Sov gott!

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: My

Ja, det ska bli skönt med examen :)

Sköt om dig, kram!

2012-06-13 @ 20:07:50
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Kattis

Kul att träffas hela gänget. Jag far ner till Göteborg i morgon bitti. Ska jobba där i 2 dagar samt hälsa på yngsta sonen och hans dotter som fyller 5 år på lördag. Ska bli kul och spännande, vi har inte träffats sen november. I och med min skilsmässa från killarnas pappa och min flytt till Sundsvall spreds familjen över Sverige och det är inte lätt att få till träffar.

2012-06-13 @ 21:04:07
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0