Från mulet till sol

Vaknade upp till mulet och snöfall. Det snöade större delen av fm.

Promenerade över till Britta och hälsade på så vi drack kaffe och pratade bort en timme innan jag promenerade hem för att göra mig lite mat. Kokade mig gröt och ägg och åt medan jag tittade på tv.



På em blev det en härlig slädtur då solen kommit fram och det var flera plusgrader :-)
Lasse körde ett 5-spann och jag ett 4-spann. Förutom att jag en gång fastnade med djusnö ner till midjan och hundarna inte ville lyssna på STANNA utan fortsatte så jag blev tvungen att släppa släden och att jag lite senare ramlade omkull i en snäv sväng så var det en jättehärlig äventyrlig tur då vi körde på ställen vi inte kört på tidigare och hundarna jobbade på finfint :-)







Hundarna & Felix har fått sin mat och jag har ätit lite jag med och kollar på tv.

Fått min nya Peter Robinson bok idag som jag ser fram emot att läsa :-)

Fredag imorgon och Martin kommer hem på kvällen och är då ledig hela helgen.
Vi åker till Kalix en annan gång för säkerhets skull så vi inte drar på oss onödig förkylning då jag redan är lite småkrasslig då jag haft tungt i bröstet i 2 dar. Det är iaf lite bättre idag så jag hoppas det är ännu bättre imorgon!
Om det blir fint väder blir det nog någon utflykt på skidor  :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Härliga bilder som vanligt. Ser fantastiskt läckert ut med hundspannsbilderna. Har åkt hundspann en gång i Sälen tror jag det var men aldrig kört själv. Skulle vara häftigt att få prova nån gång, är det svårt??? Hoppas det ger sej med förkylningen och att du får en härlig fredag och helg!

2012-03-16 @ 11:31:21
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: My

Tack detsamma. Många kramar!

2012-03-17 @ 09:36:13
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0