Euphoria!!!

Igår på förmiddan väntade vi trevligt besök av Ann, Mats och deras Kelpies Kaliber & Vira.
Jag bakade en rulltårta som vi skulle fika :-)

Sen tog vi fram utemöblerna så att vi skulle kunna fika ute i det underbara vädret.


Felix myser på bron


Väntar på besökarna


Nu har de kommit! Vira hälsar på Tarro.


Vira & Selene vilar mellan busstunderna.


Selene, Kaliber & Vira.


Vira, hon är en blandning mellan Working Kelpie och "vanlig" Kelpie.

Sååå trevligt med massa surr, fika och mys ute i solen :-)

När besökarna åkt hemåt så åkte Martin iväg till MBV för att tillbringa resten av helgen där då de har mycket jobb att göra med fordonen som ska användas på sommarens/höstens resor.

Själv tog jag och tvättade sängkläder och renbäddade i sängen.

På kvällen tog Britta och jag en skön promenad och sen såg vi Eurovisionen hos dem. GRATTIS suveräna Loreen och Sverige till den överlägsna segern!! Tänka sig att rätt låt faktiskt vann!  :-)

Sen promenerade jag hem och la mig att sova.

Söndag idag. Vaknade redan vid 8 och åt frukost. Dammsög och pysslade lite.

Sen var Britta & jag ut på en liten springtur. Jag fick variera med att promenera lite ibland men sprang mest.
Skönt att äntligen få börja komma igång igen!!
Drack kaffe och surrade och sen kokade Britta en rabarberkräm som vi åt. Gott! Annars är jag ju inte alls förtjust i rabarber men kräm går bra och även paj om det inte är för surt.

Senare blev det en cykeltur till Korpdal. Så nog har det blivit bra med träning idag! :-)

När jag kom hem lagade jag mig lite mat och åt. Duschade och smorde sen in mig. Jag är väldigt röd om bl.a. armar & axlar efter denna ljuvliga helg! Kollade på Elitloppet som vanns av den vackre och suveräne Commander Crowe.
Sen fick hundarna komma ut och rasta sig och de och Felix fick sin mat.

Efter det blev det soffan och tv resten av kvällen. När Martin kom hem såg vi båda avsnitten av Mästarnas Mästare. Nästa helg är det semifinal och final. Spännande!

Nu är det dags att gå natta sig och ligga på spikmattan och läsa en stund och sen sova.

Hoppas alla haft en fin helg!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Kattis

Kelpies är oerhört vackra hundar tycker jag, Vira hade ett klart annorlunda utseende, visste inte att det fanns 2 sorters Kelpie.

Håller med om att det är lite knepigt med rabarber. Är uppväxt med rabarbersaft och gillar inte det nåt vidare men paj är gott om det inte blir för surt.

2012-05-29 @ 13:48:42
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0