Nästan översvämning

Igår fm åkte jag till affärn i Gunnarsbyn och då var vattnet uppe över halva högra körfältet.
På em åkte vi till Boden och handlade och då var vattnet över halva vägen så översvämningen är nära.

Jag & Selene var iväg på en träningstur med Lasse och resten av spannet. 9,5 km blev det och det räckte för det var ganska varmt ute. Sen fick hundarna avsluta med att bada :-)
Martin och Tarro var ut på en promenad och sen höll M på att köra in och trava ved.

Såg semifinalerna i hockey VM där Ryssland slog Finland och vann överlägset. Slovakien slog Tjeckien så det blir Ryssland-Slovakien i final medan Finland-Tjeckien möts i bronsmatchen.

Efter att vi sett "Kvällen är din" åkte vi ut på en biltur för att spana efter vilt. Det var en otroligt vacker kvällshimmel så bara den gjorde det värt att vara ute och åka :-)





Vi såg 1 orrtupp, 2 orrhönor, 2 tjäderhönor, 5 harar och 1 älg.

Söndag idag och vädret ser ut att kunna variera mellan sol/mulet/regn.
Marika, Magnus & Lovisa kommer förbi och fikar senare, trevligt  :-)

Måndag och ny vecka imorgon.

På onsdag morgon ska jag till vårdcentralen och träffa en läkare för min besvärliga pollenallergi.
Jag har mediciner men måste få något som hjälper mot min hosta. Får hosta jättemycket p g a att det är
tungt i luftvägarna och jag inte får in eller ut luften ordentligt. Jag har så ont i revbenen på vänster sida p g a allt hostande :-( 

Hoppas alla har en bra helg!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Oj vilka häftiga bilder, på den ena ser det nästan ut som det är skogsbrand. Trevlig med alla skogsfåglar ni såg. Dom får gärna flyga ner till oss, he he.

2012-05-24 @ 14:54:35
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0