Regnigt idag

Helgen har varit bra och ganska lugn.
På lördag åkte vi till Boden och köpte allergitabletter till mig då jag har så besvärligt med pollenallergin.
Var och hälsade på Larry och fikade och surrade. Selene var med och hon låg mest och vilade när hon inte blev kliad och ompysslad :-)

På kvällen var Britta & jag ut på en promenad. Det blåste ganska kallt trots att solen sken.
Duschade när jag kom hem och sen såg Martin & jag på hockeyn Sverige-Italien där Sverige vann såklart.

Bäcken nedanför gården har som vanligt förvandlats till en vårsjö




Söndag igår och då var vi bara hemma hela förmiddan. Jag lagade mat och precis när jag var klar for strömmen!
Martin skulle iväg till MBV på styrelsemöte och sen sova för att börja jobba tidigt idag.
Jag fick skjuts till bakiplan när han åkte då vi i hundsektionen skulle träffas och måla färdigt de hinder vi målar.
Vi var 4 st som målade.
Jag promenerade hem och det var riktigt skönt. Britta kom och mötte mig då jag nästan var hemma så vi promenerade även långa byasvängen och sen hem till Britta där vi surrade med Lasse & Per och drack kaffe.

På kvällen såg jag på tv och tog det bara lugnt.

Idag regnar och blåser det så man håller sig helst inomhus.

Igår när jag släppte ut Selene för lite rastning innan jag gav hundarna mat så var hon alldeles skogstokig och rejsade runt som en galning... hon har ju fått vila några dagar efter parningen och hade vilat flera dagar innan så nu är det verkligen dags att köra med henne igen! :-)



Ikväll blir det en träningssväng med hundarna! Skönt för Selene att få springa av sig!

Imorgon kväll kör vi igång säsongens träningar bakiplan. Vi kommer att träffas tisdagar från kl 18.



Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0