Leda storspann

I dag på morgonen blev det ett träningspass tillsammans med Britta, så skönt!
Kaffe och surr efteråt innan jag for hem. Duschade och tog det lugnt ett tag.
 
Sen har Laila & jag varit ut och tränat hundarna. Selene fick i dag leda spannet tillsammans med unga Lancelot och det gick verkligen superbra! Selene skötte sig finfint och jobbade som bara den! Hon är en utmärkt hund till att träna unghundar med eftersom hon vill ha fokus på arbetet och inte en massa svammel omkring sig. Hon & Lance jobbade jättebra tillsammans och hela spannet var jätteduktiga! Det gick tyngre än tidigare eftersom det är snömpodd som suger fast vagnen så hundarna fick verkligen jobba. Vi körde 2,1 mil  :-)
 
 
Martin fick sätta igång vattnet till köttsoppan som jag skulle koka. Så när jag kom hem var det kokning av soppan och när den var klar så åt vi, gott gotti gott gott! :-)
 
Nu har Martin åkt iväg för att jobba natt på bangården i Boden.
Jag har gett mat åt valparna och Selene och sen kört in en kärra ved och gjort eld i pannan.
 
Nu blir det tv resten av kvällen! Lugnt & skönt!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag och Rana var ute och joggade i förrgår!!
Vilken urursel kondis jag har!
Hade inte Rana hjälpt mig i motvinden och uppförsbacke hade jag gett upp!
Men precis som Selene älskar Rana att jobba, så vi tog oss runt :)
Huliganerna har fått vars en "spår"sele, Astan drog så det hördes som om hon skulle strypa sig själv ....
Det är troligen en tidsfråga att kunna gå ut med alla 6 på en gång :)
Ha en härlig helg!!
Kram från Skånesläkten

2012-11-02 @ 08:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0