Barn och valpbus

I dag har vi varit till Storsien & Kalix.
Först till Sien där jaktlaget styckat älgtjuren de sköt förra helgen. Efter styckningen var vi över till pappas föräldrahem och var ute på gården med valparna ett tag så de fick rejsa & busa, pappa busade med dem och hade skoj :-)
 
 
sen gick vi in och drack kaffe innan vi åkte vidare till Kalix.
Där var vi först till Gunilla & Melker med familj och lämnade av deras älgkött eftersom Melker & Dandy går jaktprov DM-uttagning hela helgen och han inte kunde vara med vid styckningen. Deras tre barn John, Elin & Frida längtade efter att få busa med valparna igen så vi var på en äng där de fick rejsa omkring och ha roligt :-)
 
 
efter det var vi förbi hos syster Maria med familj en stund och pratade och Maria & Hampus var och hälsade på hundarna.
Åkte sen till Supermarket och handlade lite, till 11:ans grill där Martin köpte sig en hamburgare och till sist var vi förbi en snabbis hos pappa så att även Ulla fick hälsa på valparna då hon inte sett dem sen de var 2 veckor :-)
Efter det åkte vi hem. Så himla skönt att komma hem!!
 
Jag mår inte bra i dag :-( förkylningen börjar vara på väg att lossa sitt grepp men då jag inte kunnat äta nästan något på 3 dagar så är magen inte alls rolig vill jag lova :-(  jag är skakig p g a att inte ha fått i mig näring och fryser ända in i märgen :-(  Nåja, bara det nu går över så ska man väl börja bli fit for fight igen hoppas jag!
 
Martin ligger och sover då han ska åka iväg till jobbet kl 20.
För mig blir det soffan & tv hela kvällen tror jag. En VARM dusch ska jag ta mig bara varmvattnet kommer, vi gjorde eld i pannan när vi kommit hem.
 
Lägger in adressen till min nya hemsida för dem som inte sett den :-)
www.huskytjejer.n.nu
 
Hoppas att alla har haft en bra helg trots mestadels regnigt & blött.
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cajsa FOTO

Tjena tycker din blogg är finfin :D

Hoppas du nu rösta på mitt bidrag NUMMER 3 skulle verkligen vilja vinna :D hoppas du är så snäll att vilja göra det :) 3an

http://linneaphoto.blogg.se/2012/october/finalisterna-i-fototavlingen.html#comment

2012-10-08 @ 18:19:26
URL: http://www.haallgreens.blogg.se
Postat av: Kattis

Lyllo er som kan hämta hem älgkött :-). Inte ätit nåt på 3 dagar!!!! Det lät inte bra, förstår om du känner dig matt och skakis. Hoppas du mår bättre idag och att du har kunnat få i dig något. Kram

2012-10-08 @ 19:45:59
URL: http://katticke.blogspot%2Ccom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0