Besök av syster

I dag har min yngsta syster Catrin varit här och hälsat på :-)
Hon håller på med en skoluppgift och ville ha min hjälp då hon behövde ett samtal med någon som är arbetslös och hur man upplever det osv...
Först var vi ute på gården med valparna ett tag och de rejsade runt och busade som vanligt :-)
Sen gick vi in och fikade och efter det så gjorde vi skolarbetet. Det gick bra och Catrin var nöjd.
Vi gick ut och rastade hennes hundar Bella & Fiona en sväng och sen satt vi inne och pratade ett tag till.
Strax efter kl 15 kom Marika, Lovisa och Marikas storasyster Anna förbi en snabbis och tittade på Bella & Fiona. Anna har en Chihuahua hon också så de pratade lite om hur de hundarna är och kom fram till att de var väldigt lika i beteende och sätt :-)
När de åkte vidare så åkte Catrin och hundarna också iväg till Kalix.
 
 
Jag tog det lugnt ett tag och sen var jag iväg och hämtade en säck hundfoder.
Efter det lagade jag mat och så åt Martin & jag.
 
Nu blir det tv-tittande resten av kvällen, bara kvar att mata valparna och ge Selene mat på ett tag och sen är det soffan som gäller.
 
Helgen ser ut att bli kanonfin vädermässigt så det ser jag fram emot! Då ska jag ta ut valparna en och en i skogen. Blir mest troligt hundkörning med Laila i morgonbitti också :-)
Sen ska Britta & jag promenera och träna ett lätt pass, blir väldigt skönt det!!
Martin jobbar helgen och sen blir han borta måndag-torsdag på både jobb och järnvägsföreningen.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0