Underbart väder

Denna helg har verkligen bjudit på underbart väder med blå himmel och sol, underbart! :-)
 
I går blev det en promenad och ett träningspass tillsammans med Britta, så skönt att komma igång igen efter denna hösts väldigt sega förkylning! Kaffe & prat efteråt innan jag sen gick hem.
 
När jag kom hem tog jag ut valparna en och en och hade dem i sele för första gången. Gick en kort sträcka med dem och det gick faktiskt riktigt bra. Allra duktigast var Nyx som inte brydde sig i något annat än att mata framåt fokuserad från början till slut! :-) Eirene & Nemi var båda lite mer fundersamma och ville ibland ut i vägkanten och nosa osv...
Nästa gång ska jag prova ta Nyx först och se om hon har samma iver och fokus på jobbet då.
 
 
släppte sen ut Selene en stund så hon fick rasta av sig och busade lite med henne.
Sen fick Tarro sig en rastpromenad.
Efter det var det skönt med en varm dusch!
 
På kvällen var jag hos Britta och såg på finalen i Körslaget tillsammans med dem.
När jag kom hem fick Selene och valparna kvällsmat och Tarro kvällspromenaden.
Sen gick jag och la mig på spikmattan och läste en stund innan jag la mig att sova.
 
Söndag i dag. Martin kom hem under natten efter att ha jobbat han sov större delen av fm.
Jag steg upp vid 8. Rastade Tarro och gav alla hundar mat.
Åt frukost och såg på tv ett tag.
 
Sen har jag varit med Laila och tränat hund. Vi körde med hennes barmarksvagn i dag och det var jättekul och gick finfint! :-)  Selene fick springa tillsammans med Avus som hon gjorde sist vi tränade tillsammans.
Det blev 15 km idag och tog precis 1 timme. Tack Laila för en mycket trevlig tur! :-)
 
 
Martin har åkt och jobbat och kommer hem i natt. Sen åker han iväg imorgon mitt på dagen och blir då borta till på torsdag.
 
Jag har precis ätit lite mat, gott då jag var väldigt hungrig.
 
Resten av denna dag blir mest lugn med tv-tittande.
 
Hoppas alla har haft en härlig helg i det fina vädret!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ser oerhört härligt ut på bilderna. Måste vara en enorm känsla svischa fram i full fart efter hundarna. Inte såg det ut att bli något trassel mellan dem heller!
Valparna ser jätte gulliga ut med selarna på sig! Coffy var ute och gick långpromenad med husse i går och då hade han sin klövjeväska på sig.

2012-10-22 @ 07:31:34
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Eva

En Dyckert!!
Ser superfin ut!!
Men jisses så många hundar ni kör med :)
Fick provat selar på systrana nere i Skåne oxå :)
Pandan var superduktig periodvis, medan Astan tyckte de hela var en läskig och irriterande grej att ha på sig :)
Kramen

2012-10-22 @ 08:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0