En tur med sparkcykeln

I dag har det varit en underbar höstdag. Blåste lite väl kallt tidigt på fm men sen har det varit jätteskönt.
Britta & jag tog en promenad och sen drack vi kaffe & åt tårta :-)
 
Sen har jag malt älgfärs och paketerat det. Sen skurit mer kött som ska malas till färs.
När jag var klar med det tog jag paus från köttarbetet och gick ut och hade ute valparna en och en.
 
 
sen for jag och körde Selene med sparkcykeln. Och det var en ruskigt taggad Selene!!
Så bra som hon sprang i kväll har hon aldrig sprungit förr framför sparkcykeln, såååå roligt det var! :-)
Körde till Lassbyforsen där vi stannade så hon fick dricka och pusta ut en stund.
 
 
Det blev 8,86 km på 39,32 minuter :-) Duktiga tjejen! Hon var så klart lite trött sista kilometrarna och sprang inte lika fort men jobbade superbra hela tiden.
 
Tarro fick sig en rastpromenad när jag kom hem.
 
Nu ska jag ta och mala mer älgfärs och sen paketera den.
Martin är i Karlsvik på järnvägsföreningen, får se när han kommer hem.
 
I morgon em åker vi till Kalix för att gratta mitt älskade syskonbarn Hampus då vi inte kunde vara med på hans 3-års kalas i söndags.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka fina bilder på bebbarna och Selene!
Jag beställde valpfoder igår, fortsätter på LoneStar Puppy. Verkade minst lika bra som Eukanuban :)
Var också ute och körde doggsen igår! De jobbade också fint som bara den :)
Ha en fin dag!
Kramen

2012-09-19 @ 09:25:54
Postat av: Kattis

Kul med lite barnkalas. Måste vara härligt för Selene att få komma ut och springa lite. Slippa valpisarna ett tag och få tillbaka kondisen. Mysigt att vara ute i höstväder.

2012-09-19 @ 19:57:56
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0