Min mamma är GRYM!

 Måste börja dagens inlägg med ett stort GRATTIS till min älskade mamma. I dag har hon skjutit sin tredje älg för denna höst och denna gång var det en fin 10-taggare!!! :-)  deras Jämthund Farkas skällde som vanligt superbra!
 
Martin & Tarro är i Storsien och jagar. Han hade ko & kalv på 10 meters håll men höll inne med skott då kalven var ganska liten. Bättre spara kalvarna till oktoberjakten så hinner de växa till sig liiiiite mer iaf. Även en tjur hade han där fast på omkring 100 meters håll men tyvärr kom den aldrig i skjutbart läge.
Sen har han & Tarro jagat fågel och Tarro skällde en tjädertupp men markerade fel träd så Martin såg tyvärr inte tuppen förrän den flög, osis!
 
Själv är jag hemma och har haft ute valparna på gården i ungefär en timme och de har rejsat, busat och haft sååå roligt :-)
 
 
sen blev det en tur med Selene & sparkcykeln, Lasse körde med Nala & sparkcykel. Gick jättebra. Blev 7 km.
Vi körde till Korpforsen och där pausade vi och hundarna drack vatten och strosade omkring lite. När vi skulle fara så var det mycket folk där som hade varit på en forstur med CreActive Adventure som drivs av Love & Tatiana här i byn. Vi pratade en stund med dem och sen körde vi hemåt.
 
Gjorde mig lite mat och åt. Sen promenerade jag över till Britta & Wickan och drack kaffe, åt paj och surrade bort några timmar. Sen tog vi en promenad runt byn och jag gick hem då innan det hann bli mörkt eftersom jag inte hade några reflexer på mig.
 
Martin ringde precis när jag låste upp dörren så vi pratade en stund.
 
Resten av kvällen blir det mest tv-tittande, körslaget börjar om en stund.
 
I morgon ska det regna, hoppas det inte öser ner hela dan.
Älgjägarna jagar sista dan och sen är det uppehåll till den 13 oktober då jakten börjar om.
 
Hoppas alla har en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Är lite nyfiken på hur valparna är om dom är tysta eller om dom låter väldigt mycket. Coffy för ju ett fastligt oväsen och är inte alls särskilt tyst av sig. Är dom inne fortfarande eller har de flyttat ut och är i hundgården nu. Otroligt fina är dom i alla fall.

2012-09-29 @ 21:35:02
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Maria

Idag har vi verkligen haft tråkväder. Regn av o till. Söta bilder på småttingarna som vanligt :) Kram

2012-09-30 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0