Valparna 9 veckor

I går fredag var det en aptrist dag med grått, väldigt blåsigt och regn från kl 12.
Rensade lingon på morgonen när Martin & Tarro åkt iväg mot Storsien för fågel & älgjakt.
Sen var jag ut och cyklade en sväng med Lasse som åkte rullskidor och Marika som körde sparkcykel med Nanok & Varga  :-)
 
Duschade, rensade mer lingon och såg på tv...
 
På kvällen var jag över till Britta och vi slingade mitt hår :-)
 
 
Vi drack kaffe och såg Fångarna på fortet innan Britta skjutsade hem mig.
 
Lördag i dag. Klarnade upp och blev soligt och härligt! Så skönt! :-)
 
Blev en träningstur med Lasse och 6 hundar på fm.
 
Sen har jag hängt tvätten, ätit, rensat klart lingonen och sen var jag ute och hade ut valparna en i taget.
De är 9 veckor i dag! Om 10 dagar åker Asta söderut mot Skåne och matte Eva och 4 sibbekompisar. Blir både jätteskönt och sorgligt samtidigt. Men hon kommer till ett riktigt toppenhem så det blir jättebra :-)
 
 
Martin ringde och sa att de fått 1 kviga i dag, Conny var skytten. Kul :-)
 
Nu ska jag kila över till Britta på kaffe & paj :-)
 
Hoppas alla har en fin lördag!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0