Blir en jul med blandade känslor...

På tisdag, alltså om 5 dagar, är det julafton! Har sett fram emot julen men det blir en jul med blandade känslor i år...
Min pappa har fått kärlkramp igen :-(  han fick genomgå en bypass-operation för 5 år sen då det byttes 4 kärl. Nu har de kärl som inte är bytta täppts igen och han mår inte så jättebra. Han är trött och konstig i kroppen osv...
För nån vecka sen fick han åka in, fick göra arbets-ekg osv... sen i söndags fick han åka in igen och då ligga inne till tisdag eftersom han inte alls kände sig bra och han kunde knappt använda armarna. Nu har han fått åka hem och inväntar en kranskärlsröntgen och eventuell ballongsprängning. Han får vänta 1-2 månader vilket känns helt sjukt knasigt! Han borde ju ha fått komma till Sunderbyn och göra röntgen omgående! :-(
Vi håller tummarna och hoppas på att inget händer innan han får vidare hjälp... <3
Eftersom vi ska vara hemma hos pappa på julafton så får Ulla och vi övriga hjälpas åt med allt, pappa måste vila och ta det lugnt!
På juldagen åker vi till mamma och Bertil och är där till annandagen.
 
En kusin har också legat på sjukhus. Hon hade en förstorad och en förminskad hjärtklaff samt 2 proppar i lungorna. Det visade sig bero på p-pillren. Huvva vad hemskt! :-(  Hennes läkare bad henne att varna oss i släken, har ni hjärtproblem i släkten så var försiktig med p-piller! Det är tyvärr en risk.
 
Själv har jag legat sjuk också, kraftig förkylning då jag varit helt orkeslös i nästan 5 dagar. Halsen har varit som ett rivjärn i några dagar, snorig som tusan, feber, huvudvärk osv... Nu mår jag så bra att jag orkar vara igång lite men jag kan inte göra något fysiskt. Jag har varit ute på några korta promenader tillsammans med Britta och det räcker, man blir andfådd fort. Så trist, vill bli ordentligt frisk nu!
 
Hundarna fick en ofrivillig vila på 6 dagar när jag var sjuk. Sen har de fått springa mycket nu när jag äntligen orkat köra med dem! Och vad jag har njutit! :-) Blir dock trött bara av att stå på släden så det känns att det är långt kvar innan man är i form igen.
 
Imorgon ska jag äntligen jobba igen! Jobbar även lördag och söndag :-)
 
Martin är nu uthyrd åt Infranord fram till mitten av januari och ska sköta snöröjning med mera.
 
Hoppas alla har det bra och får en riktigt GOD JUL!! :-)
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Oj det var mycket tråkigheter på en gång. Förstår att det måste vara jobbigt och oroligt med din pappa. Hoppas att allt vänder och går åt rätt håll nu när det gäller sjukdomar för dig och dina närmaste. Fortsätt krya på dig och ha en riktig God Jul!

2013-12-22 @ 13:53:05
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Nicolebop

AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


[url=https://bit.ly/35c29AV]high quality. Spare parts for tablets .Anytime[/url]
[url=https://torgovaya.xyz/ali]fast. Hair care and laying .constantly[/url]
[url=https://bit.ly/3v3EZXR]fast. Household goods . to any place[/url]
[url=https://bit.ly/3cpTG0U]very fast. Outerwear .Anytime[/url]
[url=https://bit.ly/2TKdfKF]high quality. Women's clothing .Anytime[/url]




@a

2021-06-15 @ 06:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0