Hundutställning

Idag har jag varit med Nyx & Eirene på en inofficiell hundutställning i Boden. Samåkte med Marika som var dit med Nalle. Vi var där i god tid innan så vi rastade av hundarna innan vi gick in. Det var 26 hundar före Marika som var först ut av oss, sen var jag med mina två och efter mig Fanny & Robert med Tjalmi & Jojk samt Emelie med Eddie.
Fanny fick hoppa in som handler åt Nyx eftersom mina skulle in samtidigt till att börja med.
Domare kände på hundarna och så fick vi springa runt nåt varv... sen kände hon igenom Eirene och vi fick springa runt några varv... Eirene skötte sig jättebra! :-)
Sen fick Fanny & Nyx gå in för närmare granskning av Nyx och sen fick vi båda springa runt igen... sen fick vi byta hund då domaren ville att jag skulle springa med Nyx eftersom hon gillade henne bättre och ville se om hon sprang bättre med mig då hon inte ville springa nåt bra utan mest flamsade... men det blev inte bättre fast vi bytte så p g a Nyx flamsighet så vann Eirene BIR.valp p g a sitt sansade sätt.
Båda tjejerna fick jättefin kritik, Nyx dock lite bättre utvecklad och hade varit domarens val om hon bara sprungit bra.
 
 
Annars har båda två skött sig jättebra, varit lugna och fina <3
 
För Marika & Nalle gick det också bra och sen fick vi vänta några timmar till finalen. Där åkte vi ut utan placering så då var det dags att åka hem.
 
Jätteskönt att komma hem efter hela dan borta.
Lagade mat och åt då jag var vrålhungrig.
 
Ikväll ska vi se Melodifestivalen, deltävling 3 som sänds från Skellefteå.
Martin Rolinski var och körde hundspann hos Susanne & Fredrik (som har valparnas pappa Skare) i torsdags :-)
 
Imorgon blir det skidor för hela slanten! Först skidor på tv, sen ska Britta & jag ut och åka skidor och sen är det mera skidor på tv.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0