Kört hund med Fanny

I går var jag till Luleå och körde släde tillsammans med Fanny. Även Fannys sambo Robert samt väninnan Jeanette var med. Jag körde mitt 4-spann och Fanny körde hennes & Robbes två Sibbekillar Tjalmi & Jojk samt Jeanettes Sibbetik Corre.
 
 
körningen gick finfint! Jag körde först och mina hundar skötte sig jättebra, sprang på jättebra utan att bry sig om att vi hade ett spann bakom oss. Nyx kastade nån blick bakåt ibland men inte mer.
Vi mötte flera skidåkare och även det gick jättebra. Vändningen gick jättebra och så fick vi även prova på en omkörning av Fannys spann och även det gick klockrent. Jag kunde inte vara mycket mer nöjd med mitt underbara gäng!!! :-)  Förutom skrikhalsen Nemi då... bläää vad less jag blir och fast jag är hård mot henne kan hon inte låt bli att skrika då hon blir så exalterad... nåja, det ska jag förhoppningsvis få bukt med. Skönt att det bara är hon som är skrikhals iaf!!
 
Efter körningen så satt vi i värmestugan uppe på Ormberget och fikade & surrade.
 
När vi skilts åt så åkte jag förbi hos min moster Berith så hon fick hälsa på hundarna :-)
Sen åkte jag till Karlsvik och hämtade upp Martin som jag lämnat av där på järnvägsföreningen när jag for till Luleå.
Vi var på Storheden en sväng, först in på Djurmagazinet och köpte två nya matskålar samt en filt, Efter det åt vi på Cooprestaurangen och sen åkte vi till Boden och handlade lite och sen hem.
 
Martin som skulle upp och jobba tidigt på morgonen gick och la sig vid kl 20.
Jag var över till Britta och kikade på Gladiatorerna med henne.
 
Såg på tv när jag kom hem och sen låg jag och läste innan jag sov.
 
Lördag idag. Enligt smhi skulle det endast vara omkring -6 men det är -21... suck!!
 
Varit till Norriån en sväng på dragträff men hade inte med någon hund utan pratade bara med hundfolket som var där. Blev genomfrusen trots mycket kläder så det blev en VARM skön dusch när jag kom hem igen.
 
Sett skidor på tv, Teodor Peterson & Emil Jönsson var suveräna och kom 1:a respektive 2:a i sprinten!
Lagat lite mat och ätit.
 
Hoppas på varmare väder imorgon!!
 
Hoppas alla har en trevlig helg!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0