Midsommarhelgen

Vi har haft en mycket trevlig & rolig midsommarhelg med syster Maria, Jonas, Wilma & Hampus på besök :-)
 
På midsomamrafton lekte vi, plockade blommor, åkte 4-hjuling, grillade fläskfilé, älgkött, korv, bacon, champinjoner, paprika, lök & majskolvar och till det åt vi potatisgratäng och grönpepparsås samt lite sallad. Supergott var det!!
Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås, smarrigt även det! :-)
 
Barnen kom i säng vid 21-tiden och vid 22-tiden for Maria & jag ut med hundarna en sväng.
Sen var det gonatt även för oss efter en härlig dag!
 
 
 
Maria fotade lite när vi var ute med hundarna
 
 
På midsommardagen var jag först uppe av alla. Jag steg upp ca 08.30.
Efter att alla ätit frukost och gjort sig klara så packade vi matsäck och fiskegrejer och åkte till Korpforsen för att fiska. Wilma & Hampus fick några abborrar & mörtar samt att jag fick en abborre. Maria hade på en bamseabborre 3 gånger och sista gången var det såååå nära, den släppte precis innan den var uppe på land. Synd!
Det började regna men var inte så farligt och var skönt att stå fiska ändå för det var så pass varmt och myggen försvann. Sen gjorde vi upp en eld och grillade korv, åt smörgåsar & bullar och drack saft & kaffe. Gott!
Vi fiskade en stund till men det hade börjat ösa ner så vi gav upp när vi började bli för blöta och lite småfrusna.
Skönt med en dusch när vi kom hem.
 
Vi lekte, spelade spel, lagade mat, som denna dag blev korv stroganoff med ris och var jättegott.
Efter maten såg barnen på sommarlovsprogram på tv och efter det såg vi alla en film och åt en massa gosaker, nam nam! :-)
Sen var det sängdags för barnen då klockan var närmare 21.30.
Maria & jag åkte ut en sväng med bilen och spanade efter djur men det var inga djur i farten.
Sen var det gonatt för denna dag. Ännu en trevlig dag.
 
 
Söndag igår. Jag var även denna morgon först uppe. Jag steg upp strax efter 07.30.
När vi ätit frukost och gjort oss klara såg barnen på sommarlovsprogram på tv.
Jag gick ut och körde fram 4-hjulingen och spände för hundarna då Maria & jag skulle ta en kort runda med barnen så de fick åka med hundarna :-)
När vi kört rundan och lämnat av hundarna hemma så åkte vi över till Britta och hälsade på en sväng.
Barnen fick glass och vi drack kaffe medan vi pratade. Barnen lekte en stund innan vi åkte hem igen.
Vi var ute en stund och sen gick vi in för att göra lunch. Efter maten så åkte Maria med familj hem till Kalix.
Tusen tack för en mycket trevlig & rolig helg!! Så roligt att ha er här! <3
 
Gissa om det var lugnt och skönt efter 3 dagar med fullt liv här? :-)
 
Vi åkte till Boden och handlade då det var en del saker som tagit helt slut under helgen. Vi passade på att käka på Rönnbäcks medan vi var i stan.
 
Sen var jag ut och promenerade tillsammans med Britta. Skönt med en promenad och varmt blev det under kvällen! Blev också en träningssväng med hundarna så de fick springa av sig ordentligt.
 
Sent på kvällen var Martin & jag ut och åkte men det var inga djur i farten denna kväll heller.
 
Måndag idag och sista veckan i juni. Nästa måndag är vi inne i juli månad, tiden går fort!
Soligt & varmt idag, underbart väder!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: zara hallman

Hejsan tingelingan.
Vad fin och målande beskrivning du gör, och dessa fantastiska fina bilder.
Sen blir man ju rent av hungrig av dina matbeskrivningar.
Kram Zara

2013-06-26 @ 00:23:02
URL: http://housofchandeliers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0