Utställning...

Idag var det dags för SPHK´s utställning i Sjulnäs. Jag skulle dit med Nyx och Selene fick följa med som sällskap.
Åkte hemifrån 06.10 och körde till Skogså då jag skulle åka tillsammans med Laila, Kenneth & Liam resten av vägen. Vi kom fram till Sjulnäs några minuter före 08.30 så vi hade gott om tid.
Satt och tittade på hundarna som ställdes ut och fotade en del.
Laila ställde ut Lance (Nymånens Sir Lancelot) och han fick VG och kanonfin kritik och hade vunnit hanklassen om han bara varit på bättre humör, han var inte alls med på noterna... synd!
Av tikarna var jag först ut med Nyx i vårat gäng. Det gick inte alls bra... Nyx ville inte att domaren skulle känna på henne så vi åkte ut med KEP som betyder kan ej prissättas. Dock sa domaren att han inte alls nedvärderar henne prismässigt utan att hon helt enkelt behöver massor med ringträning. Tråkigt att hon inte ville vara med.
Sen var det dags för Selenes & Izors uppfödare Sofia att ställa ut Nyx kusin Frosta (Aslakkgårdens Frosta Frostros) och Laila & Kenneth skulle in med Crystal & Donna.
Frosta fick Excellent och Ck och blev senare 4:e bästa tik.
Donna fick också Excellent och Ck men ingen placering i tikklassen. Crystal fick VG och jättefin kritik men ville inte riktigt vara med hon heller så därför blev det inte bättre än så.
Jag fick också äntligen träffa Jeanette som tillsammans med sin man driver Jemi Adventures och de har ett gäng Sibbar de med och vi har pratat via internet en hel del :-)
 
Här kommer lite bilder från dagen
 
 
Tack för en trevlig dag alla som var med :-)
 
När vi kommit tillbaka till Skogså så åkte jag till Boden och handlade och sen åkte jag hem.
Lagade mig mat och åt.
Martin har sovit och hade bara varit uppstigen ett tag när jag kom hem eftersom han kom hem sen inatt framåt morgonen. Han åker iväg ikväll och blir borta till onsdag.
 
Jag ser på bronsmatchen mellan Finland & USA som leds av USA med 2-0 efter två perioder. Sista perioden pågår och de har snart spelat halva perioden. Nu gjorde precis Finland mål så nu står det 1-2.
 
Senare blir det kul att se finalmatchen mellan Sverige & Schweiz! HEJA TRE KRONOR!!!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Nämen, att hon tyckte det var så otäckt! :-(
Men hon är ju ung, med jobb & erfarenhet kommer det säkert gå bättre. En riktig skönhet är hon iallafall.

2013-05-19 @ 22:18:47
URL: http://keikiria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0